torsdag 17 december 2009

That's what it's all about

Kallt.Tittar ut.Klockan är halvfyra på em. och det är kolsvart!!Jag HATAR vintern!!Jag kan inte upprepa det nog många ggr.Birro skriver att Tomas Ledin skriker ut Vägra Vintern från någon affisch.Jag trodde väl aldrig den dagen skulle komma när jag och Ledin tänkte lika men i detta fallet säger jag Helt rätt!Jag vägrar!Om nu någon gillar detta fasansfulla så säg det inte till mig.Tyck vad ni vill men säg det inte högt så jag hör.
Jag fryser och mörkret gör mig deprimerad och jag känner inte alls för den här julen.Måste ändå ut i kylan.Ut med Dobby.Hämta The Golden Child.
Så står han där den lille mannen.Hopkurad och frusen utanför skolan och jag sitter i en varm bil.Jag ser honom och jag fylls av kärlek.Att ha barn är som att ständigt vara nyförälskad Det finns inget,inget jag inte skulle göra för den här lille mannen.Han längtar såklart efter julen och jag tänker
Det är det här det handlar om
Kärleken till barnen
Därför firar vi julen
Därför tar jag mig samman trots vinterns plågor
Jag tänder tusen ljus inne i värmen
Jag tänder dom för alla mina barn
That´s what it´s all about

2 kommentarer: