måndag 28 december 2009

Ni kan andas ut-Bloggen har öppnat igen

Ja så var den här.En alldeles vanlig måndag och julen är över.Nåja,detta är ju dom s.k. mellandagarna då vi ska återhämta oss efter julfirandet och börja planera för nyår.Alltså julen har jag alltid älskat,som ett litet barn är jag när det kommer till julen men nyår.Vad jag hatar det!Som den melankoliker jag är så fylls jag av en sådan sorg och ett sådant vemod på nyårsafton.Blir glad när jag läser Alex blogg och han känner likadant inför nyår.Så känner man och så är det.Bär man på ett tungsinne så bara är det så fastän omgivningen finner det irriterande och säger Så får du inte tänka.Vadå får?Jag tänker så och jag är inte ensam.Alex är med mig!
Ja så har vi öppnat bloggen igen då och världen kan andas ut. En annan som tagit julledigt är Sanna Lundell och det får hon fan för.Att hon inte skrivit på några dagar hindrar inte hennes läsare från att besöka henne och högljutt klaga över bristen på inlägg.Jag börjar undra om det inte ändå är skönt att ha en såpass lite besökt blogg som min.Vem fan vill ha in sådana idioter  i sin blogg?
Birro listar årets händelser.Årets svek bör ju vara hans medverkan i Lets dance
Virtanen utsåg Årets död................Hur fan tänker man då?Vilken som dog på häftigaste sättet eller vad? Enligt honom är det KillBillskådisen som hittades naken hängandes i snören virade runt halsen och snoppen.Det är så en stjärna ska dö enligt Virtanen.Om han var en stjärna vilket han knappast var,minns honom från Nord o Syd men vilken cynism.Fast jag fattar att det bara handlar om Virtanens egen dödsångest och då hjälper det att hålla borta känslorna och vara cynisk.
Då föredrar jag Fredrik Lindströms sätt när han säger Fy fan vad länge vi ska vara döda.Då skrattar jag gärna ihop med Fredrik.Skrattar fastän blotta tanken gör en skiträdd.Men där finns en värme i det Lindström gör.En stor värme.kärlek och eftertanke.Det gör det inte hos Virtanen.Det han säger och skriver gör ingenting för mig.

2 kommentarer:

  1. Det behövs bara 3 årets och det är:

    Årets artist: BRUCE
    Årets band: E STREET BAND
    Årets album: WORKING ON A DREAM

    SvaraRadera