onsdag 16 december 2009

Inte ett öga torrt

var det på Svenska hjältars galan.Kändisar på rad i publiken som satt och grät.
Jag såg den på webben igår då jag jobbade när den sändes på tv4.
Mark Levengood som var värd,han är väl en god människa.Han gör säkert hjältemodiga saker själv.Kan han bli arg?Försöker föreställa mig honom och Jonas gräla.Går inte.Jonas kan jag se skitförbannad framför mig men inte Mark.
Han går nog tyst undan.Detta sitter jag och funderar på medans jag ser galan.Jag har svårt för Tilde men säg den kvinna jag inte har svårt för,inte många kvinnor jag gillar.Jag är en kvinnoförtryckare.Jag upplever dom tillgjorda och konstlade och falska.Men bland männen har jag hur många idoler som helst.Jag tycker alltså illa om mitt eget kön.Undrar vad det beror på........
Galan var det ja.Har svårt för alla dessa gråtande kändisar.Det blir lätt så smetigt
Så kommer Hossein Afshin och lille Gracien vars liv han räddat och tårarna kommer,när Gracien hänger en medalj runt halsen på Hossein bryter jag ihop.
Dom är sanna hjältar allihop men alla vi som sitter och gråter,vad gråter vi för.
Såklart blir vi rörda och tagna av dessa hjältemodiga insatser men gråter vi åxå för att vi påminns om en mänsklig godhet som finns där men så sällan visar sig.
Gråter vi för att vi skäms över allt elakt och egoistiskt vi gjort.
Hur många av oss är goda människor och hjältar i vardagen.
Det blir på något sätt Här sitter vi på en gala och applåderar godhet så kan vi gå ut sedan i vanliga livet och fortsätta vara taskiga och mobba varandra 
Behöver inte bli så,kanske någon elak jävel blev omvänd och hädanefter kommer gå runt och bara sprida good deeds men inte alla,knappast alla.
Men Mark är jag inte orolig för.Han är en god människa och
Hossein Afshin-Jag bugar för dig!! 

2 kommentarer:

  1. Hej. Vad glad jag blev av din kommentar på min blogg. Och att du hittade till mig. Nu hittade jag ju till dig.

    Du berör en sak i ditt inlägg som jag har skrivit om i min blogg ett antal ggr. Att vara god i det lilla, i det dagliga. Vi ondgör oss över ondska, girighet mm i den stora världen. Men själva glömmer vi bort de där små sakerna som faktiskt kan förändra andra människors vardag. Att sträcka ut sin hand till någon i vår närhet. Att säga tack och att ge ett leende. Det är saker att fundera över.

    Sedan tänker jag lite på det där du skriver om andra kvinnor. Är det så att vi har högre krav på varandra vi kvinnor, eller är det så att det är en viss typ av kvinnor vi retar oss på? Jag är nämligen likadan.

    Tack för en trevlig blogg och på återseende.

    SvaraRadera
  2. Hej o Välkommen Bokmalen!!Oj vad glad jag blir att du hittat hit.Så här långt följer jag ett antal kändisbloggar,Alex,Birro,Sanna och inte så troligt att dom hittar hit.Ja du det där med kvinnor.Det är nog en viss typ som du säger.Ska fundera på det och återkommer med ett inlägg.Som den bloggmissbrukare jag är blir ju allt ett uppslag:-))
    Än en gång Varmt Välkommen!!

    SvaraRadera