tisdag 15 december 2009

Samtal med Dobby kl.21.27

Dobby:Du Dobbys Matte!Är du medveten  om hur länge sedan det är som du hade ett samtal med mig?
Jag:Men lille gubben.Vi samtalar väl varje dag du och jag
Dobby:I bloggen!!???????
Jag:Men vi har väl ett liv utanför bloggen.vi talar ju ständigt med varandra.du vet det här som jag så fint kallar ordlös kommunikation
Dobby:Ett liv utanför bloggen.HA!!!!!Roligt sagt av en bloggmissbrukare!
Jag:Men varför så arg Dobby.Vi kan väl tala lugnt om saken?
Dobby:Lugnt och lugnt.Jag har hållit mig lugn länge nu.Är inte detta min blogg kanske.?Var vi inte överens om det när vi startade upp den.Jag Dobby Mattsson skulle vara i fokus.Men vad ser jag?Vad är det jag läser?Jo om allt utom om just denne Dobby d.v. s. jag själv!
Jag:Du låter väldigt upprörd.Jag visste inte att det var så du kände det men du om du kollar etiketter så ser du att Dobbyrelaterat har flest inlägg.Överlägset flest
Dobby:Jag har obetydligt fler än Bruce,,,,,,,,muttrar ........alltid denne Bruce
Jag:Inte ett ont ord om Bruce.Se det som att du är i gott sällskap Dobby
Dobby:Nä han är väl ok men jag vill bara  att det inte ska råda någon tvekan om att det är JAG DOBBY MATTSSON som är själva upphovet till denna blogg
Jag:Ingen fara kompis.Kolla högst upp.Vem är det i loggan om inte du med dina solglajjer.En skön cool labbekille.Där sitter du och övervakar att allt går rätt till liksom.Oroa dig inte grabben.Du ser allt till att vara i centrum för allas uppmärksamhet
Dobby:Nu känns det bättre när vi rett ut begreppen
Jag :Ska vi kramas nu då?
Dobby:Ok en kram men sedan är det dags för mig att knyta mig
Jag:Var lägger du dig ikväll då?
Dobby:Morfars skåp såklart.Självklart val
Jag:Godnatt min skatt
Dobby:Jaja whatever

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar