torsdag 10 december 2009

Lillebror till Dobby

drömmer jag om någon gång i framtiden.Jag kan ju aldrig vara lagom.Jag skaffade inte ett eller två barn.nej fem barn var mer lagom tyckte jag.
Älskar katter,men en liten kisse är för lite så jag har tre.
Jag tatuerade mig och så här långt har det blivit åtta.
Nu när jag skaffade Dobby så tänkte jag att jag ska inte som vanligt rusa iväg och ta mig vatten över huvudet.En hund är lagom.Det är ett stort ansvar och det ska skötas snyggt och ordentligt.Nu tänker jag att om jag ärligt kan säga till mig själv när Dobby är två år att han är en Lycklig och Lydig hund då ska han få en lille bror,en svart och han ska heta Spike!

Men så var det ju det här med bruna labbar,för labbe måste det vara,allt annat är numera uteslutet.Jag har mött en labbe och han heter Dobby och jag är kär för livet.Bruna labbar,förlåt mig gula Dobby du är naturligtvis snyggast av alla,men bruna labbar alltså....suck.Jag följer Hobbes egen blogg och det här är hans syrra Smilla


Nu tänker jag så här.Jag har tre människopojkar och då kanske jag ska avrunda med tre labbepojkar med samma åldersskillnad.Först kom Bastigubben-Dobby
sedan två år senare var det dags för Jensemannen-Spike
så ett långt hopp på åtta år så föddes The Golden Child-Bruno
det är ju ett givet namn på en brun labbe.Jag vet,jag är inte klok och man kanske skulle samlat på något annat istället och Tomten han som är far till alla barnen blir ju wild and cracy men Barnen,Katterna och Labbarna är ju så goa och det ger mersmak.Vad gör man?Livet hade ju onekligen varit lugnare om man varit en Lagommänniska men nu är det så här jag är och jag vet inte om jag skulle vilja ha det på annorlunda sätt.

2 kommentarer:

  1. och våra debatter kring försäkringar är som bortblåsta.....du är galen!!!!
    Tänk Lukas med tre på morgonpromenad....

    SvaraRadera
  2. Åh väck mig inte ur min dröm.......måste du vara så REALISTISK!!
    Nu tänker vi ju tio år framåt då den lille Bruno skulle komma men jag förstår hur du tänker
    Ser den där promenaden framför mig:-))))
    Till mitt försvar vill jag åxå säga att jag skrev ju att jag inte är riktigt klok:-)

    SvaraRadera