onsdag 2 december 2009

Katterna har gått i ide

Mina katter hatar vintern och kylan lika mycket som jag gör.Alltså jag HATAR
vintern.Vad är det som är bra med den?Man fryser konstant,alla går hopkurade med ett bistert ansiktsuttryck.Dom som säger att dom gillar vintern ljuger eller så är dom helt jävla störda.Vad finns det att tycka om?Är det skönt att frysa?Gillar man att skrapa rutor?Det är vackert med snö säger dom.Jovisst men isåfall från
inomhusperspektiv.Kul för barnen,ja det är möjligt men mina barn har varit måttligt roade och vi är ingen skidåkarfamilj.Det enda bra med vintern är julen.
Det är mysigt,jag ÄLSKAR julen.Men den avnjuts inne i värmen!
Mina katter är utekatter men vintertid övergår dom mer och mer till att bli innekatter och ägna sig åt deras favorithobby.....sova!Dagarna går åt till att hitta dom optimala sovplatserna,dom varmaste och skönaste.Katterna är smarta djur!
Dobby upplever sitt livs första vinter men han verkar vara öppen för alla årstider.Han vill ut i alla lägen och således tvingas jag åxå.Man kanske skulle hyra ut honom till någon pervers vinterlover under dom här månaderna?
Nej för hans skull får jag tvinga mig men ingen jag säger INGEN ska få mig att någonsin tycka om denna rakt igenom vidriga årstid.

                         

                        Lilla O och Albus,Mor och son

Felix
                              

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar