torsdag 3 december 2009

Men ljuset har slocknat för Birro

Jag tände ett ljus för Marcus Birro med en stilla bön om att han inte skulle ställa upp i Lets Dance.Nu har det bekräftats av honom själv och av FinnJonna att han ska vara med.
Ljuset har slocknat
Jag vet inte men allt detta hemmahos,gulligull,tvsoffor hos Malou och nu som toppen på det hela Lets Dance,det gör mig illamående,nu lät jag som Uggla.
Måste alla sitta i samma jävla soffa?
Måste likriktningen vara total?
Inget fel på att dansa,jag har en dotter som dansar sig genom livet både i själva livet och som profession men det är hela upplägget liksom.Folket runt ikring
och Birro själv.Någonstans skäms han lite,känner sig kluven vet inte riktigt vad han håller på med.Säljer han ut sig själv totalt?
I den här jävla sörjan av dokussåpor behövs poeten,betraktaren,han som står utanför.
Birro har tröttnat på att stå utanför,priset han fick betala var kanske för högt
Nu vill han bli som alla andra.Det är enklare så.
Det värsta är tycker jag att han betraktar detta som en mognad.
Anpassa dig,bli som alla andra och åk till Ullared och kolla på Bonde söker fru
och hela skiten och be alla om uräkt som du ev. sårat under dina svårmodiga poetiska år.Nu ska vi dansa hela härliga svenska folket tillsammans!
Mångfald betyder många dokussåpor att välja mellan.Ingenting annat.
Anna Anka är uppfriskande fast hon har en kvinnosyn från typ 1600talet........
Jag undrar var tog Peter Birro vägen?
Jag undrar åxå om Thåström blir Marcus danspartner
Jag tittar på ljuset och känner mig sorgsen

 
Nu brinner det inte mer
Något har slocknat





 

3 kommentarer:

  1. mamma...stackars birro..var inte sså arg på honom..men det var väldigt roligt med ljuset...hahahahahaha!!!

    SvaraRadera
  2. Jag håller med, det med ljuset fick oxå mig att skratta:)!

    SvaraRadera
  3. Han ska få sitt ljus släckt, alright. Av min knytnäve.

    SvaraRadera