tisdag 22 december 2009

Hysterin tilltar

Det börjar med att tumlaren inte funkar.Lampan lyser röd och den piper konstigt.Jag felsöker och kollar att vattenbehållaren är tömd och att luddet är borta men den jäveln vill inte starta.Jag hatar när mina maskiner inte funkar!!
Jag tänker på vad det kostar  och jag förbannar den gud jag inte tror på och säger
Tack så jävla mycket för den julklappen!
Några timmar senare när ännu mera julklappar är inhandlade och julmat och barnen är upphämtade och granjäveln har vält tre ggr och Bastigubben och Jonis har sågat till den och försökt passa in den bättre i foten,alltså antingen är julgransfoten för liten eller granstammen för grov,men tillslut verkar den stå ordentligt förankrad och julefriden börjar infinna sig.Då vill inte diskmaskinshelvetet starta!!!!!
Ännu mera jävla tack för en julklapp till.
Ingen tumlare,ingen diskmaskin.Gör det lite mer ansträngande att fira jul.
Jag vet.
I-landsproblem och jag skäms
Men som i-landsmedborgare,bortskämd sådan känner jag mig ändå lite upprörd.......och två dagar före julafton dessutom
Jag tittar på maskinerna och jag tänker
kan det vara dom yttre propparna?
Dom går alltid på vintern när det är riktigt kallt
Ute är det kolsvart och ingen lampa och Jonis står där och lyser med sin iphone
så jag ska se proppjävlarna.....bara en sån sak:-))
Vi testar först en
inget händer
men när jag bytt alla tre så startar diskmaskinen och just nu lyssnar jag till dom ljuva tonerna från tumlaren
Så blir jag vän med gud......lät nästan som Birro där och häller upp lite alkoholfri glögg och känner julglädjen sakta  börja spira
Nu ska vi klä granen!

2 kommentarer:

  1. Du-när jag stod i bankomatkön och plockade upp mitt bankomat kort - så gick kortet i två delar i min hand. Två dagar innan julafton! Tack så j-a mycket!

    SvaraRadera
  2. Se det positiva i det Du sparar mycket och kan börja bygga upp en buffert
    ;.))
    Vilken otrolig jävla otur!!
    Stackars kära syster K
    Kraaaam

    SvaraRadera