tisdag 10 november 2009

Symtom på att du är ett jävla svin?

Av familjens 9 medlemmar har nu 2 insjuknat och 2 har symtom.Jensemannen var först ut och symtomen var som följer:Halsont,måttlig feber,värk i kroppen,främst i bröstet,huvudvärk,yrsel,trötthet.Han var dålig under 5-6 dagar.Nu är han återställd men tröttheten kvarstår.Så var det dags för mig,jag fick symtom men det bryter liksom inte ut.Känner mig trött,hängig,lite huvudvärk,det svider i halsen men det blir liksom inget av det och så här har jag mått sedan det bröt ut på Jensemannen.I fredagskväll var det dags för The Golden Child.
Han har alla uppräknade symtom och är hemma från skolan men piggnade till då Modern Warfare 2 släpps idag:-)
Idag ringde så HannaPanna och har värk i ryggen samt i armarna och som dom hypokondriker vi är så grips vi ju lätt av panik.
Vad göra`?
I nuläget är det nog bara att avvakta och be till Gud om man har någon tro undanstoppad någonstans.
Att uppsöka svensk sjukvård låter inte som någon vidare ide då dom fall jag läst om med dödlig utgång blivit brutalt hemskickade och inte testar dom väl en om man åker in?Om det är långa köer för vaccination tror jag knappast det finns resurser för att testa folk huruvida det är svinis eller vanlig influensa.Hur kan man då rapportera om spridningen?Är det bekräftade fall och när har alla dessa isåfall testats?
Jag tror inte jag får svaren i dagens aftonblad heller.
Så vi avvaktar.Det är ett beprövat ställningstagande.
Avvakta.Det låter lugnande.Man har koll.Är uppmärksam på utvecklingen men vidtar inga åtgärder i nuläget.
Förändras läget d.v.s. förvärras
Gud förbjude
Då........tja...........då vet jag inte vad vi gör
Jag tänker
Estonia
11 september
Tsunamin
Vad har Gud för plan för oss?
Eller är det som Fredrik Lindström berättar när han träffar Gud och frågar honom vad han tycker om sin skapelse,människan egentligen
Det där säger Gud vet jag inget om,känner jag inte till

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar