torsdag 5 november 2009

Pest eller kolera

Ok vad ska jag välja?Pest eller kolera?Vaccinera eller inte vaccinera The
Golden child?Detta är ett så ångestladdat beslut och hur ska jag någonsin veta vad som är rätt eller fel?Vem frågar jag?Gud?Tror jag ens på honom?
Känns iofs säkrast att tro på honom nu.Vi fick hem blanketter ifrån skolan där vi skulle kryssa i ja eller nej om vi ville ha vårt barn vaccinerat.Svar skulle lämnas senast 16:e oktober.Jag stirrade på blanketten varje dag och kände panikångesten lura i hörnet men fyllde inte i förrän typ en timme innan jag lämnade in pappret.Det blev ett nej under stor beslutsvånda.Sedan dess skriker aftonbladet jävla aftonbladet ut sina svinishot vareviga dag och jag kastas mellan hopp och förtvivlan.Igår började syrrorna vaccinera på mitt jobb och än så länge har jag bara hört att L tackat nej.Jag ska ringa henne för det enda som hjälper mot ångesten är att tala med andra och höra att dom har lika mycket ångest.Då är man iallafall inte ensam.Ringde The Golden Childs fröken förrut och hon är fast i samma beslutsvånda rörande sina egna barn.Skeptisk är jag mot dom tvärsäkra och mot dom som vill påtvinga och ge dåligt samvete mot dom som inte vaccinerar sig I riksdagen är tydligen vänsterpartister mest negativa till vaccinering.Jag visste inte att mitt motstånd var politiskt ha ha .Jag hatar sjukdomar.Jag hatar svinis
Jag hatar döden och jag hatar att mitt barns liv läggs i mina händer när jag inte har tillräcklig kunskap och ingen har det och det har inte dom här beskäftiga idioterna på smittskyddsinstitutet heller.Först i framtiden vet vi om det var rätt eller fel att vaccinera men vi tvingas fatta beslutet nu.Shit shit shit

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar