fredag 20 november 2009

Panik!

Kvartsamtal med The Golden Child idag,eller utvecklingssamtal som det ju egentligen heter och inte pågår det en kvart heller,snarare uppåt en timme så var det ursprungliga namnet kommer ifrån vet jag inte.Allt väl med min guldgosse och inget annat förväntar jag mig heller.Han är ju helt enkelt bäst!!
Regn och mörker och hemskt därute.Jensemannen är inne på andra omgången influensa och vi andra väntar eller snarare har jag iallafall försökt förtränga allt vad svinis heter fastän aftonbladet gör det jävligt svårt för mig.
Hämtar upp Alf som kom med buss från Göteborg.Idag hade hon lagat mat till 36 dagisbarn .Det har inte jag men nu kör jag andra diskmaskinen för idag plus en stor handdisk och vi är,låt mig se,just nu 5 pers plus tre katter och en labbevalp men med den disken så toppar vi dagiset tror jag.
Nytt virus upptäckt i Norge,ok,men vaccinet skyddar även mot det säger någon s.k. expert.Ursäkta mig.Vet dom det?Verkligen?Ofta får jag känslan av att dom bara slänger ur sig något som låter bra.
Paniken sprider sig säger aftonbladet men jag har inte sett en enda liten panikslagen människa någonstans.Fast jag har ju bara varit på Willys och i skolan idag.Men jag skulle vilja se dom så tipsa mig någon om var dom finns och hur paniken yttrar sig.
Kanske den visar sig i vaccinationsköerna runt om i landet men dom som står där är ju så kaxiga och tvärsäkra så varför skulle dom ha panik?
En jag skulle vilja strypa är den där Bäsen i expressen.En sådan jävla självgod käring.
Nu ska man utse en influensakompis som kan kolla av en så man inte ligger och dör i ensamhet därhemma.Men tänk om influensakompisen blir sjuk då?Ja vad gör man då?
Jo fråga Bäsen hon vet nog att finna råd den lilla beskäftiga damen.
Nej stäng ner Bonde söker fru o idol o Paradise hotel o Lets dance o BlondinBellas o Pernilla Wahlgrens blogg.Då ska ni få se på verklig PANIK!!!!!!!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar