söndag 8 november 2009

Dagen kom och gick

Fars dag idag
För dom som har en Far
själv är jag Faderslös
rotlös
hemlös
och jag vill stryka den här dagen ur almanackan
Känner mig arg när folk runt mig säger att det är Fars dag och dom ska ringa och köpa presenter och åka hem till.
Jag är utkastad i kylan,som ett litet barn känner jag mig
utan Far
Ilska finns det mycket utav i sorgen
Att det blev som det blev
den hemska elaka döden omkullkastade mina planer om att vi alltid skulle vara tillsammans
En pelare utav trygghet
så beskrev Bastigubben sin älskade Morfar
En pelare som står stadigt i marken
För evigt
Du ska finnas för evigt
Nu känner jag det igen
Ilskan
över alltings förgänglighet
Alltings jävlighet
Men så kommer ett sms från H
"Idag Fars dag-kändes som han var med"
Trösterikt
Känner värmen
Tårar av sorg och längtan
Men ändå en slags förtröstan
Det han gav mig och H kan ingen ta ifrån oss
Det är för evigt
Alltid
Vi har haft vår Pappa
Alltså har vi honom
Så fick vi vår Fars dag tillslut

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar