torsdag 19 november 2009

Arvika är död Länge leve Arvika

Alex Schulman är i Arvika idag enligt sin blogg.Han är i mitt ARVIKA och
fan ta honom om han skriver någon skit om min hemstad.
Det får bara jag göra.Jag hatar Arvika!
Arvika är död för mig.
Mamma och Pappa finns inte kvar där och jag hatar det.
Jag hatar att vi aldrig mer ska åka hem.
Den 11:e september på årsdagen av Pappas, jag vill inte säga ordet,men då han somnade,då åkte vi dit Jensemannen och jag.
Trodde jag skulle klara av det men det gjorde jag inte.Har aldrig känt mig så naken och utelämnad där vi gick på Arvikas gator men utan ett hem att besöka.Staden och husen stod kvar.Till min förvåning för det hade känts mer naturligt om hela stan sjunkit ner i Glafsfjorden och upphört att existera.För mig är Arvika detsamma som Mamma och Pappa.Dom gav staden liv och en mening.Dom fanns där så jag i alla år kunde säga att nu åker jag hem.
Nu finns inte Arvika längre
Arvika är död.Länge leve Arvika

2 kommentarer:

  1. Du skriver så sorgligt och vackert..väldigt starka upplevelser och bilder, som en roman. Jag hade en vän i Jugoslavien för många år sedan, när han besökte staden (Novi Sad) som jag brukade bo i(då jag var tillbaka i Sverige) så sa han att "Novi Sad je mrtav grad bez tebe..." =Novi Sad är en död stad utan dig...då hade jag ju ändå inte dött men han var mycket ledsen..
    Puss och kram! You never walk alone...

    SvaraRadera
  2. Tack för dina varma ord!Du förstår och det känns bra!
    Puss o kram Dobbys matte

    SvaraRadera