torsdag 12 november 2009

Är mobbning ett virus?

Jaha.Alla på jobbet är nu vaccinerade utom jag och en till.Kanske kan man vaccinera bort svinis men något annat som sprider sig här och som faktiskt luktar lite ren jävla mobbning........Går det att vaccinera bort?
Jag tycker dom stämningarna känns mer oroväckande faktiskt.
Skitsnack,påhopp från fega,falska typer som aldrig vågar prata klarspråk
Jag säger till K
Gå in med högburet huvud och tänk (fast säg inte högt)
Dont fuck with me!
Losers!
Hade det funnits ett vaccin mot mobbning hade jag inte tvekat att skydda mig och andra.

6 kommentarer:

  1. Tack Gode Gud för Dobbymattssonsmatte, ännu en gång står du upp för rättvisan och sanningen. Det var många starka ord på en gång det! Gud, rättvisa och sanning. Men det är väl ändå så att tiden arbetar för oss (var har vi hört det förr!)Är man rutten mot sina medmänniskor så slår det förr eller senare tillbaka. Jag skall verkligen följa ditt råd , hålla huvudet högt och inta hållningen "don´t fuck with me..." Fy fan att behöva bli utsatt för falska påhopp och lögner på sin arbetsplats...och utav människor som jag åtminstone kände viss tillit till...och uppe på det en chef som flummar... inget att hålla i handen precis...Det känns som att få en kniv i ryggen och fy fan vad ledsen jag har varit...man känner sig bra ynklig när man har jobb och familj att sköta och man inte kan sova en blund på natten pga att man känner en sådan ångest och oro.Då är det skönt att ha kompisar som
    Dobbymattssonsmatte. Det är verkligen något att hålla i handen det. Nej du, vi som vet vad solidaritet är, det är vi som står starka till slut. Jag skall gå till min arbetsplats, vara glad över att just mitt arbete är så roligt. Jag skall hålla en distans till alla människor på min arbetsplats och inte släppa in en jävel, för jag litar inte på en enda utav dem...snacka om att tilliten får sig en törn..Idag gick de runt och smilade och låtsades att allt var såååå bra...undrar vad de har i bakfickan...nåväl, det kan kvitta ty jag har inte gjort något fel...de är inte välkomna längre till mitt "inre rum". Puh, det var mycket på en gång men från hjärtat! Fy fan för mobbing! Ett stort hjärta från mig till alla de som är utsatta för mobbing! Tusen bajskorvar till er osjälvständiga svin som mobbar! Snacka om att få svininfluensan! Dags att plocka fram ett mobbingvaccin Syster Dobbymattssonsmatte!
    Många kramar från din vän i alla väder K! Hoppas att vi får tillfälle att jobba tillsammans någon gång igen!

    SvaraRadera
  2. Välkommen kära Syster!Här i mitt rosa rum kan vi tala ut och visa vår sårbarhet ha ha kiss
    my ass!Ja du kanske dom har något i bakfickan men vi kör med öppna kort och det tror jag vinner i längden!Håll ut Rättvisan segrar till slut!

    SvaraRadera
  3. Tack! Det var ju riktigt kul att blogga. du kanske hinner bli trött på mig nu :) Ja, vi kör som vi alltid har gjort med vårt specialkoncept - jag tänker på Ghostbusters - vi är The Mobbingbusters!:) Tack för allt stöd, du har också mitt i sårbara (fan vad jag börjar tröttna på detta "vackra" ord :)) lägen! Rättvisa, broderskap (systerskap) och jämlikhet - go for it!
    Mvh Syster K.

    SvaraRadera
  4. Aldrig trött på dig The Golden Syster:-)
    You are welcome anytime!

    SvaraRadera
  5. Wollie-bollie-bra!
    Dags för pannkaksfrukost med ungarna på lördag morgon.

    SvaraRadera
  6. Mmmm pannkaksfrukost!Det åt vi varje morgon i NY men det går ju bra i Kallebäck åxå:-)

    SvaraRadera