onsdag 18 november 2009

Julpynt med FlumErnst och Bob

Dagens stora viktiga fråga i aftonbladet är:När är det ok att börja julpynta:Frågan går vidare till allas vår Ernst.Alltså man skulle kunna störa sig på Ernst och tycka att han är någon slags mysig folkkär(det där hatade ordet igen!)hustomte för alla men jag tycker nog Ernst är sin egen och han är så underbart flummig.Som dagens uttalande när han får frågan om pyntandet.Är det för tidigt att börja Ernst?Nja säger han men man kan kanske göra något litet med mossa.
Är det inte underbart!Jag får nästan lust att rusa ut trots att det regnar och är mörkt och allmänt jävligt därute,och samla ihop lite mossa för att hylla Ernst!
Känner man sig lite höstdeppig och allmänt nedstämd så kan man alltid tänka på Ernst och hans mossa,det värmer liksom
Fortsättningen är ändå bättre.Om man nu är lite djärv och faktiskt plockar fram ljusslingor och stakar före advent så har Ernst följande att säga:Den som plockar fram stjärnan för tidigt får vara beredd på frågor!


Ha ha ha.Detta är humor ,så jävla roligt!Ernst I love you!


Ja att bryta traditioner är inte något man gör ostraffat.Själv brukar jag fyra på stakarna den 25:e november varje år.Det är min alldeles egna tradition för då är det Jonis födelsedag och det firar jag men min egen lilla ljusshow.Jag har förstått att det anses lite udda men det är ju inte mycket som behövs för att vara det i detta mellanmjölksland.


Jag ställer frågan vidare till Bob!Vad tycker du Bob,när är det ok att börja?
Bob svarar:It´s all good

2 kommentarer:

  1. Jag skall gå in och läsa om Ernst när jag hinner, för jag måste erkänna att jag ej vet vem detta är. Men jag kan åtminstone göra ett litet inlägg om julpynt. Själv har jag planer på att hänga upp julgardinerna redan i November för jag tror inte att jag hinner i December. Resten får nog vänta. Förresten så har tomten inga pengar - det var åtminstone vad min Viktors fotbollstränare sa till Viktor. Viktor tyckte nämligen att det spelade ingen roll att vi som är föräldrar inte hade råd att köpa alla dyra julklappar som han ville ha - Tomten satt ju inne med kosingen!Så kom detta avslöjande att tomten är lika lus som oss. Viktor kände sig mycket arg och kränkt! Jag, som är hans mamma, fick pussa och krama honom mycket för att blidka hans heta halvjuggiska temperament.
    Kram!

    SvaraRadera
  2. Alla vet vem Ernst är och jag tror att du åxå gör det fast du inte vet om det:-)
    Stackars Viktor!Lite brutalt att säga att tomten är pank,kan vara mycket ångestskapande för ett litet barn.Detta är något vi alla bör reflektera över.Tänka på hur sårbart allt är liksom
    fniss

    SvaraRadera