fredag 13 november 2009

Liten hund i stor bil


Liten gullig hund i stor bil såg vi idag på parkeringen utanför Willys,alltid detta Willys.Han såg så tuff ut där han satt ensam i bilen med tassarna på ratten och det såg ut som om han sa :Kom igen nu husse,nu drar vi.Inte helt lyckad bild,scary eyes han fick,men ni fattar ändå vad coolt det såg ut.
The Golden Child kunde absolut inte gå till någon skola idag då denna svinis eller vad det nu är inte vill ge med sig.Den går liksom i vågor och man blir lite bättre ena stunden för att sedan må sämre igen.Nu hostar lille mannen nästan så han kräks.Fy för denna influensa om den nu heter svinis eller något annat.Jag åkte till skolan imorse efter jobbet och hämtade skolböcker så får vi bedriva skola hemma
istället i helgen.Upplevde att jag blev utsatt för på-
tryckningar på jobbet om den här vaccineringen.Men jag står fast vid mitt beslut och
även om nu alla på jobbet tagit sprutan så finns det en värld utanför och där finns det fler som jag.Dobby har försökt äta upp handbromsen i ena bilen,han har liksom gnagt av höljet.Tänker på Owen Wilson när han förklarar för veterinären i "Marley and Me!"
att Marley är ingen vanlig hund,han har käkat upp både telefon och svarare.Det är egentligen en väldigt rörande scen där Wilson försöker förklara att Marley är odödlig vilket vi ju vill att alla vi älskar ska vara och ju mer vi börjar förstå att dom inte är det ju mer försöker vi övertyga omgivningen om att det är dom visst det.

3 kommentarer:

  1. Söt vovve! Du kan ju konsten att skriva/prata om nästan vad som helst! Coolt namn, "The Golden Child". Krya på den lille gossen, hoppas han blir bättre snart. Jag är själv hostig - jag kanske har fått knorren på grissvansen? Vem vet? The Golden pigtail.
    Skit i jobbet, låt dem ej ge dig dåligt samvete (och inte Syaster K. heller för den delen men det är ju av omtanke som man informerar osv..)
    Mvh The Golden Sister K.

    SvaraRadera
  2. Det var ju inte dig jag menade utan en annan syster K say no more som verkligen tjatade på mig imorse.Du har bara informerat mig på ett bra o respektfullt sätt Nu ser The Golden Child äntligen lite piggare ut och jag hoppas att vintern och svinis går fort över och sedan kommer solen och värmen och alla är friska och lyckliga och glada:-)))

    SvaraRadera
  3. Ja och till sommaren går vi ut och dricker öl och röker några cigaretter och beter och i äkta anti-206:an stil:) Tycker jag iallafall. Bra att barnet har tillfrisknat. vi höres och synes. Kul med bligg trots allt!
    Mvh The real Syster K

    SvaraRadera