torsdag 5 november 2009

Samtal med mitt andra jag eller En oläst blogg är åxå en blogg

Mitt andra jag:Hörde att du startat en blogg?
Jag:Ja jag tänkte att det kunde vara en liten rolig sysselsättning för mig
Mitt andra jag:Men vad får dig att tro att någon skulle vara intresserad av dig?
Jag:Jo men kolla runt på andra bloggar får du se och folk skriver ju om vad skit som helst och varför skulle inte jag kunna då och föresten så kan jag vara både smart
och intressant ibland
Mitt andra jag:På vilket sätt menar du?Vad får dig att tro att du och ditt liv på något sätt skulle kunna vara intressant för omgivningen?Vad skriver du om?Du har skaffat en hund....jaha....jävligt originellt och du är ju inte ens känd i media?Finns du över huvud taget?
Jag:Finns och finns.för mina närmaste gör jag ju det iallafall
Mitt andra jag:Men låt det stanna vid det då .Resten av världen behöver väl inte få veta att du finns.Sedan det här namnet på bloggen.Det har du ju snott eller hur?Kunde du inte komma upp med något eget och Alex Schulman är ju för fan känd i media och vad är du?En värdelös nolla som tror att du ska fånga någons intresse
Jag:Nolla är väl ändå att ta i och detta här med att sno namnet är en rätt kul grej tycker jag
Mitt andra jag:Då är du den enda som tycker det är kul kan jag säga och vem skriver du för?Dig själv eller?Ha ha ha
Jag:Ja kanske.För mig själv och för dig då ha ha ha.Nej seriöst.Jag säger som Lundell:Även en oläst blogg är en blogg
Mitt andra jag:Det har väl aldrig Lundell sagt
Jag:Nä men med den innebörden
Mitt andra jag:Alltså du jämför dig med Lundell och Schulman.Lider du av storhetsvansinne?
Jag:Nä men om Schulman skulle komma på tanken att jämföra sig med Lundell Det vore storhetsvansinne.F.ö. så sa Lundell att En inställd konsert är åxå en konsert om
du nu inte visste det
Mitt andra jag:Jag tycker vi har kommit ifrån ämnet lite här.Du tänker alltså fortsätta blogga trots att ingen läser din blogg?
Jag:Du är aldrig så ensam som du tror

1 kommentar:

  1. Underbart! Jag tänker läsa din blogg för den är rolig och skojig! Vilken söt hund du har förresten! Kramisar från Syster K.

    SvaraRadera