måndag 22 mars 2010

Svar på kommentar

Här går det inte att ta semester.Nu var det ingen riktig semester typ resa utan mer tänkt som en mental semester där jag tänkte begrunda och reflektera över veckan som varit.
Men bloggberoende som man är tittar man ju ändå in i sin lilla blogg och då ser jag en kommentar som kräver några förtydligande.
Jag tar inte på mig någon offerroll.Det sköter Birro så bra.Nej som sagt.Min semester var tänkt som jag redan beskrivit som en slags fundering över alltings jävlighet.Varför är det så här?
Varför lever jag i en sådan ytlig och dum tid.Är jag som min älskade Mamma sa Före min tid?
Idag härskar dumheten och det borde jag ju veta men ändå ger jag mig in i skiten och tror att man får lov att tycka,att kritisera,,att bemöta
Men oj så fel jag har.
Vi som tycker emot vi är ju som sagt olyckliga och deprimerade,se vidare beskrivning min CV
Nu kommer vi in på nästan bibliskt tal för jag beskylls för att kasta första stenen
Hahaha
Förlåt men det var jävligt roligt sagt
Gör som jag
Gör research
Det har jag gjort.Jag har läst och läst och läst.Krönikor och bloggar från dessa damer Wollin och Skugge....inte för inte kallas Wollin för Skugges sidekick i många bloggar.Jag har mått illa av det jag läst men ändå läst vidare för jag måste ju ta ordentligt reda på vad dom står för.
Enligt mig står dom för en vidrig människosyn som för mig representerar ren ondska.Just det.Vidriga är dom men äckliga har jag aldrig sagt.Det får stå för dig Stine i kommentarsfältet
Men det där med att kasta stenar.......det har dom gjort tusen miljoner ggr och dom gör det i offenligheten dessutom.........dom når ut till lite fler än vad jag gör eller vad tror du:-)
Det som gjort mig ledsen är ju inte Wollins utspel där hon hänger ut mig i sitt inlägg och försöker förminska mig....nej det är läsarnas tvärsäkra omdömen om mig
Jag häpnar
Jag tänker att hur fan kan dom?
Typ
Dom vet ju inte ett skit om mig
Har dom läst min blogg
Det tror jag knappast
Dom fäller omdömen om mig utan att ha en susning om vem jag är
För att jag kritiserat något nästan heligt verkar det som
Wollin o Skugge i helighetens namn
Amen
Hos bloggkommentatorerna kan man läsa om klubben för inbördes beundran där Skugge utser Wollin till årets mama och ta och googla lite på dom så får du se att jag är inte ensam om mina åsikter precis.En tjej skrev att hon skulle kunna ha en hel blogg som bara handlade om hur mycket hon avskyr Wollin.....men hon konstaterade att det skulle bli en mycket tråkig blogg.
Det är ju så att det dom här damerna eller tanterna gör Dom slår på det allra heligaste,dom går på mammor,låginkomsttagare,ser ner på vanliga människor.....vad det nu är.Dom sårar på djupet.Alla som dom uppfattar som svaga slår dom på.Som inte är dom perfekta trebarnsmammorna med framgångsrika jobb som dom själva är.......som dom uppfattar sig som.Dom står för en vidrig elitistisk människosyn.
Därav hatet som uppstår
så Första stenen
Nä......det var inte jag som kastade den nej
Nu hinner jag inte skriva mer för trots mitt meninglösa liv med alltför mycket tid så har jag jävligt ont om tid idag.Ska hämta lilleman och handla mat och åka till mitt jobb där jag först ska ha HLR och sedan jobba mitt tio timmars pass på mitt nattjobb och jag tror fan att jag likt Skugge knappt hinner äta och sa jag föresten att jag har fem barn?
Jag har grejer att göra jag i mitt torftiga liv  - DUH!!!!!!!!



5 kommentarer:

  1. Bra skrivet! Nu börjar jag förstå dig...stå på dig och WALK TALL OR BABY DON`T WALK AT ALL!!!!

    SvaraRadera
  2. Fight the power.

    SvaraRadera
  3. Kan vi inte bara aldrig mer gå in hos dem,inte ge dem plats de inte förtjänar i ditt liv.
    KRAM!

    SvaraRadera
  4. Jag står vid din sida Dobbys Matte!

    SvaraRadera
  5. Ännu än gång, mycket bra skrivet! du slår dem med hästlängder!

    SvaraRadera