onsdag 24 mars 2010

Högerspöket

Bitterfittan och högerspöket Skugge har tittat fram igen från den  sten hon bor under.
Vad är det för skit hon har att komma med nu då?
Jo nu ger hon sig på ungdomarna.
Som om det nu var något nytt.
I alla tider,i alla generationer har bittra vuxna ur föräldragenerationen förfasat sig över den unga generationen.
När jag var ungsdom så hette det att vi var dom mest odrägliga bortskämda skitungar som någonsin funnits
Vi har dom barn och ungdomar vi förtjänar.
Alla är vi barn av vår tid.
Skugge säger att det är viktigt att dom unga tjejerna lär sig att bli ekonomiskt oberoende så att dom kan ta ungarna och dra om det är så-
ok
Pappan då?
Men såklart
I Skugges fall har det aldrig funnits någon man eller finns Herr Skugge?
Sedan är det ju såklart helt rätt att ekonomiskt oberoende vore att önska för alla människor Men i dagens klassamhälle är det inte många som är det och en ensamstående mamma och låginkomsttagare är helt beroende av bidrag utöver sin lön för att klara sig.
Fast i Skugges värld gör ju alla en framgångsrik karriär .Där finns inga låginkomsttagare.
Vi ska lära våra barn att springa jaga utav helvete efter cashen säger Skugge
Tävla och jaga och sjunga kapitalismens lov................
Stackars Skugges barn............
Tänk om dom inte lever upp till förväntningarna
Ja hon kommer ställa ut dom på gatan vid 18 års ålder
Försörj er själva kommer hon att skrika
Skit i alla andra
Gå över lik om så är men tävla
jobba
slå er fram
Fixa cashen
SHOW ME THE MONEY!!!!!!!!!!!!
Vi fostrar en massa monster som är handlingsförlamade säger Skugge
och vi har inbillat dom att dom kan förverkliga sig själva och att dom har ett värde
men lyckas dom inte få ihop pengarna så blir dom inget annat än loosers
och det är vårt fel för vi har curlat dom och kört dom till träningen
Ja tänk vad jag har kört och kört fem kids till alla dessa träningar
Jag borde naturligtvis ha suttit själv i bilen och tvingat dom att springa framför
Det hade härdat dom och då hade dom ju inte blivit dessa handlingsförlamade monster
ur stånd att försörja sig själva
Man har att enligt Skugge välja mellan
att bli en utfattig jävel som sliter ut sig i vården
(skulle vara jag då som jobbar i vården)
eller en som målmedvetet  jobbar ihop pengar
Jaha
Nu är det ju så här att en vanlig LO familj med vanliga inkomster har mycket begränsad förmåga att försörja vuxna barn
Det är nog jobbigt att få ihop det med minderåriga barn
Men det var väl inte LO familjen som var målgruppen som Skugge utgick ifrån
Av mina fem barn så är fyra stora och utflugna
Fyra fantastiska fina och duktiga barn
Jag har curlat och hjälpt så mycket jag förmått och det är jag förbannat glad över att jag gjort
Barn kan aldrig få för mycket av kärlek och uppskattning
Ekonomiskt har jag inte kunnat hjälpa så mycket och som sagt det där resonemanget får Skugge ta med dom ÖFRE SAMHÄLLSKLASSERNA
Men keep on curling säger jag och hoppas hoppas att ungdomen av idag strävar efter ett liv rikt på mer än pengar och materiella ting
Död åt kapitalismen och någon dag ska väl ändå högervindarna vända bort och ta med er Skugge då för guds skull!
Jag hoppas att av Skugges tre döttrar åtminstone en av dom gör århundradets tonårsrevolt och att minst en av dom söker jobb inom vården:-))
Vi som jobbar i vården säger Skugge är ett hopplöst gäng utan framåtanda som röker gula blend och tjänar 16000
Kanske lite av kaxigheten rinner av Skugge när hon har tonåringar och ser att livet inte alltid är spikrakt..................om inte.........stackars hennes barn 
Från Newsmill:"Skugge kan vara det mest obehagliga som mediasverige har spottat ur sig.

http://www.aftonbladet.se/debatt/debattamnen/samhalle/article6816063.ab 







 

1 kommentar:

  1. Jag har sagt det förr och jag säger det igen - hon har absolut inget av vikt att berätta, men hon upptar spaltmeter i tidningar, bloggar etc. Varför låter man henne hållas? Jag läste också Skugges artikel om hur hon föreläser om pengar för unga tjejer - vad glad jag blev att ungdomarna blev arga på henne. Skugge är den konstigaste person jag känner till, hon är konstigare än psykosfallen inne i femman. Jag fattar ingenting! Jaså, pengar är viktigt, nänhä, lever vi i en kapitalistisk värld, nähä? Såklart att pengar och självständighet kan vara viktigt men det är tyvärr inte möjligt för alla. Man kan växa sig stark och självständig av andra saker - kärlek tex, som man får utav snälla föräldrar som kör en till sina aktiviteter, eller utav tex snälla undersköterskor och sjuksköterskor då man ligger dålig och ångestfylld och smärtpåverkad på sjukhus. Skärp dig, dumma Skugge, ut och gör något vettigt istället!

    SvaraRadera