lördag 6 mars 2010

Ok

nu kommer våren efter helgen säger aftonblaskan
Nu jävlar börjar läget hotta tll sig!
Men vintern kämpar emot säger aftonblaskan.
I sin utomordentliga krönika som Alex skrev tog han upp sin dödsångest
Det är en av dom sakerna jag gillar med Alex
Det har vi gemensamt han och jag
vår dödsångest
Det förmänskligar honom för mig
att han så öppet visar upp den
Vilken grej att dela egentligen
men så är det
Sedan jag var 17 år har jag lidit av svår dödsångest
Vet inte varför den debuterade just då men så var det
Jag trodde jag hade en hjärntumör och jag skulle aldrig få uppleva min 20årsdag
Sedan har sjukdomarna avlöst varandra
och dödsångesten vart min ständige följeslagare
Allt medan jag levt mitt liv kärnfrisk och utan någon som helst sjukdom
Men att vara hypokondriker är ju åxå en sjukdom
och att lida av svår dödsångest är ett direkt handikapp
En fruktansvärd ångest
och man lär sig olika sätt att hantera den på
Men man blir aldrig av med den
Nu förstår jag varför jag hatar vintern så innerligt
Den påminner mig om döden
Hela naturen dör
allt står stilla
Vinter är död
ja så är det
Så ni vinterälskare är inget annat än dödsälskare
Hur känns det nu då?
http://www.aftonbladet.se/vader/article6725656.ab
 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar