tisdag 16 mars 2010

Fotbollen igen då

fotbollen eller hon som är gift med en har visst uppmäksammat mig i sin blogg
Ja det förvånar mig för min blogg är ju inte så stor och välbesökt
men jag triggade väl igång henne lite med min kommentar

Som vanligt får jag höra att jag är avundsjuk.........ja vad ska man säga
Jag är ju van och uppväxt med att man har en åsikt och då argumenterar man för den
Det gör inte fotbollen
Hon hånar och förlöjligar
Hon försöker tillintetgöra genom att prata om min ålder
Den är väl helt ovidkommande
Nä inte för fotbollen som bygger sina åsikter på fördomar 
Men jag har tänktt lite till
Fotbollen är bara yta
hon har egentligen inga åsikter alls
eller rättare hon har en för dagen typ
Hennes huvudsakliga grej är att störa och provocera
Vad hon sedan slänger ur sig är inte så noga
och någon saklig debatt vill hon inte ha
Varje person som går emot henne
tystar hon med lite hån
och så slutklämmen då
du är avundsjuk
Låt oss se
Vad är jag avundsjuk på
Fotbollen är gift med en fotboll
Är jag avundsjuk på det?
Nej men hade du varit gift med Bruce Springsteen så!!!!
Fotbollen skriver i bilagan Wendela
Är jag avundsjuk på det
Nä........jag älskar mitt jobb och jag har min fina blogg där jag skriver av mig
Fotbollen har tre barn
Jag har fem barn
Jag tror Fotbollen är lite avis på mig för det
Fixar du bara tre Fotbollen
Mesigt
Komsi komsi
nä fy fan vad löjligt
Får inte sjunka ner till hennes nivå
Att hon övht bryr sig om lilla mig visar att hon är en mkt osäker människa
Hon får en kick av att provocera men förstår inte riktigt själv vad hon sätter igång
Jag som tror att folk menar vad dom säger och har täckning för det
jag blir förbannad och säger emot
och vad får jag till svar
du är avundsjuk
Är det inte för sorgligt så säg




 

4 kommentarer:

  1. åh nej har du gjort henne ledsen? Nu tycker jag faktiskt lite synd om henne.
    Men varför skriver hon om din ålder? Du är ju bara 38.

    SvaraRadera
  2. Vet inte
    Det är väl hennes egen åldrsnoja och dödsångest som talar
    Hon har nog många issues den damen
    Men synd om henne
    nänänä

    SvaraRadera
  3. Long story Syster K.Long story........
    Den får nog tas IRL

    SvaraRadera