söndag 7 mars 2010

Samtal med Dobby kl.14.16

Jag:Hej där Dobby!Ett tag sedan vi snackade du och jag
Dobby:Ja du menar så här lite mer offentligt i bloggen.Annars tycker jag du tjatar på mig för jämnan
Jag:Möjligen blir det lite tjatigt men du vet med hundar blir det mycket upprepningar och på sista tiden verkar det som om du helt tappat närminnet tycker jag.Igår t.ex. på långpromenaden var det ganska mycket drag i kopplet igen.Trodde vi hade talat färdigt om den saken.Inget drag sa vi ju!
Dobby:Jaja.Inte mitt minne det är fel på men jag glömmer av mig ibland bara när jag blir lite ivrig,som när hästarna dök upp.Vad begär du av mig egentligen?Inte varje dag man ser hästar liksom.Men nu vill jag prata om bloggen.Den är väldigt negativ tycker jag.Vad är det för fel med att bara gilla läget typ?
Jag:Vad menar du?
Dobby:Ja kolla senaste veckan här bara.Vad har vi?Evig klagan över vintern,sorg och elände och sedan toppar vi med självmord .....jag menar...man kan ju bli deprimerad för mindre.
Vad är det för fel att tala om hur härligt det är att leva,hur god maten är,vad skönt det är att sova och roligt att leka och vara ute i den härliga underbara snön.Vad är det för fel på årstider?
Jag:Du lugna ner dig lite nu va.Det där med att älska allt och alla det får stå för dig  Dobby
Dobby:Men kan du inte bara skita i dom dumma och skriva om mig istället?
Jag:Absolut.Jag strävar efter jämvikt.I bloggen finns både ris och ros.Svart och vitt.Kärlek och hat.Thats life baby
Dobby:Jaja whatever 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar