söndag 14 mars 2010

Den svenska avundsjukan

Vad är det för något egentligen och är det speciellt svenskt?
Jag tror att det är en uppfinning från högern
Man ska inte vara avundsjuk utan tycka det är helt ok att leva i ett klassamhälle där den rike blir rikare och den fattige fattigare
Tycker man inte det är man avundsjuk
Man får heller inte lov att kritisera någon för då är man avundsjuk
Som t.ex om man tycker att Birro är en jävla hycklare som säljer sig till Lets dance
ja då ska man  hålla käft för man är bara avundsjuk
På vadå har jag frågat nu tusen ggr
men ännu har jag inte fått något svar
I fredags lade aftonblaskan ut bilder på ett öde och folktomt Stockholm
Var det krig?
Rådde  det utegångsförbud?

Det var melodifestivalen och Fårskocken satt mangrant hemma och tittade på skiten
Är det ändå inte konstigt att alla tittar
att alla tycker likadant
Den totala likriktningen råder
och du får inte ifrågasätta någonting
för då är du avundsjuk
Jag får inte ihop begreppen
Dom som hela tiden hänvisar till den Svenska avundsjukan brukar samtidigt ondgöra sig över jantelagen
Men samtidigt tillåter dom inte att någon avviker i uppfattning och är kritisk och ifrågasätter
Du ska inte tro att du är något,du är bara avundsjuk säger dom
och är det inte just det som är jantelagen?
Det råder förvirring
Det råder fördumning
Men ge oss lite mer skitprogram och lite mera av idiotsåpor
så blir vi nog ännu smartare
Ni snackar skit!!
och ert jävla skitsnack håller inte
och nej
Jag är inte avundsjuk
Jag är förbannad!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar