lördag 27 mars 2010

Dagens gåta

Vad är det för likhet mellan
Lucky Luke
och Linda skugge
 Svar:Båda är snabbare än sin egen skugga


Skugge vill bara anställa 19åringar som inte får en massa barn skriver hon här
http://www.newsmill.se/artikel/2010/02/23/de-riktigt-unga-n-dv-ndiga-f-r-mitt-f-retag 
Själv beskriver hon sig på följande sätt:
Jag är en snart 40-årig förälder men börjar inse att jag är ganska unik i och med att jag sätter jobbet framför familjen och alltid är nåbar. Vill ni messa mitt i natten, varsågod. Jag jobbar alltid helger och är aldrig ledig. Därför måste jag jobba med likasinnade för att stå ut.


Ja mig hade inte Skugge kunnat anställa för jag var 19 på mitt tjugonde år när jag fick mitt första barn.Å andra sidan hade jag hellre dött än jobbat med henne.

I sin blogg skriver hon om 40 åringarna som föder barn
Själv fick hon barn när hon var 26 och har därför inga hängpattar
_Det har däremot 40 åringarna
Driver hon med oss?
Har hon inga vänner i 38-40 års åldern som får barn?
Blir dom inte sårade av det hon skriver?
Eller är det som på min arbetsplats där man säger om mobbarna
Bry dig inte om dom
dom är sådana bara
Ok
Skugge skriver skit
och vi ska inte bry oss för hon är sådan
Ja men varför i helvete får hon då mediautrymme
Varför tar folk skit från henne 
Om jag hade läst dessa rader när jag var 40 och gravid med The Golden Child hade jag blivit ledsen
När slutade vi bry oss
och nog fan vill hon att folk ska bry sig
Det är ju det hon lever för 
Att reta upp folk

3 kommentarer:

  1. Äh. Rasmus kommer att vara 22 när han får sitt första och han är ju den största människan i modern tid. Fuck Skugge.

    SvaraRadera
  2. Det handlar bara om valet,valet att inte läsa det man inte tycker om.
    Ljuvlig söndag önskar jag dig! En skuggfri!;)

    L.O.V.E

    SvaraRadera
  3. Oroshjärta!
    Halva jag håller med dig.Varje morgon ber jag till gud
    Kära gud
    Gör så att jag inte läser Skugge o Wollin
    Min andra halva säger
    Läs och kämpa emot fienden
    Men hela jag älskar dig Oroshjärta!!
    Klemens
    I love you too!!!!!!!!
    KÄRLEK!!

    SvaraRadera