söndag 14 februari 2010

The Pure Love

The Golden Child är kär
och det är inte i Mamma den här gången
Nej det är i E
som går i samma klass
Dom är ihop
Det går till på det sättet
Att man skickar någon
typ som ett ombud
I detta fallet var det U som blev skickad av E till att gå fram till The Golden Child och fråga chans
Så meddelar The Golden Child sitt svar til U
som sedan vidarebefodrar det till E
Så är saken klar
Man är ihop
Fast man träffas aldrig liksom
Bara på skoltid
och bara med alla andra
Fröken och barnen närvarande
Men ihop är man
Det är så gulligt så man kan dö
Kärleken i dess vackraste och renaste form
Man är kär i varandra men mest på avstånd
och vill man varandra något så sker kommunikationen vanligtvis via ombud
Det där lät ju inte alls vackert och romantiskt
mer som ett vuxet par som hatar varandras guts och bara talar med varandra via advokaterna
Men ändå
Så stundar Alla Hjärtans Dag
och hela veckan har The Golden Child förberett presenten
Det blir en röd tygros och ett litet gulligt gosedjur i form av en ko som håller ett hjärta som är som en nyckelring
Han är väldigt orolig att det inte ska duga men det är hur fint somhelst och hon kommer att bli jätteglad säger jag
Så gör han ett egenhändigt kort åxå med hjärta och hur gulligt somhelst
I skolan utväxlas så presenterna och resten av klassen står i ring runt dom och säger
aaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaawwwwwwwwwwwwwwwwwwwwwwwwwww
Så idag var det dags för The Golden Child att öppna presenten från E
Han har varit duktig att hålla sig 
Presenterna utväxlades ju i fredags
En liten gullig chokladask
och en lika gulligt kort
med orden Jag älskar dig
Svartsjukan kokar i mig
Hallå där E
Jag var först
Först att älska denne lille man
Har jag gjort sedan den dag jag födde honom
Han är min
Bara min
Hands off
Men gulligt är det
och så länge kärleken håller sig på den här nivån
utan nämvärd kontakt
och alltid med minst en skolklass närvarande
gärna en Fröken åxå
och oftast via ombud
så är jag helt ok med detta
Kärleken i dess vackraste renaste form
Så ung och oförstörd
Så bitter jag låter
Asch det var inte meningn
Jag tror stenhårt på kärleken
en obotlig romantiker är jag
Men vuxnas kärlek är ju lite svårare om man säger så
Lite svartis är jag
men mest är det såååå sött
Barnen
Människan när den är som klokast
Sedan växer dom upp och börjar kolla på Lets Dance och sådan skit och allt är förstört
Barnen
Så vackra och oförstörda
Bob
sjung för oss one more time


1 kommentar: