lördag 20 februari 2010

Dobby bloggar

Hallå Dobby här!
Varit mycket tjat om vintern här och gnäll över den här härliga snön som jag leker i varje dag.Jag är en positiv kille men faktum är att jag åxå börjar tycka att det blivit lite för mycket av det goda.Alltså jag gillar snön men när jag sjunker ner ända upp till öronen tycker jag det känns lite obehagligt.Jag får ta i och skutta för att komma framåt och Dobbys Matte säger att det är bra motion för mig för hon säger att jag är för tjock!!!!!!!!!!!!
Alltså,dom har börjat snåla in på maten här och det är ett jäkla tjat om min s.k. övervikt
Själv skulle jag aldrig beskriva mig som fet.
Jag är kraftigt byggd och stor och stark och muskulös
Nämde jag att jag är vacker åxå
Det serveras för lite mat här och nu har dom kommit på mig när jag försöker dryga ut det dåliga matutbudet med kattmaten som jag snor åt mig.Dom ställer  upp den på bänken i tvättstugan men det är ju inga problem för mig att hoppa upp och ta av kattfodret.Med min långa ståtliga kropp har jag bra räckvidd liksom men Dobbys Matte lurpassar på mig,hon hör väl hur det knastrar när jag tuggar i mig kattkäket och då kommer hon farande och jag vill ju alltid göra henne till viljes,man är väl en vänlig och följsam labrador så jag drar mig tillbaka och nöjer mig med det lilla tilltugget jag ändå hann få i mig innan hon dök upp.
Bastigubben är hemma nu i helgen och vad jag gillar den killen!Vi gosar och jag sover så himla gott ihop med honom och The Golden Child i sängen.Vi har det trångt men mysigt 
I det stora hela flyter livet på bra.....om det inte vore för det här med maten.Det är ju ändå ett av livets stora glädjeämnen.
Men dom tappar ju ändå lite smulor här och där och jag tuggar i mig vad jag kommer över.
Ja det var väl vad jag hade att komma med så här långt
See ya!!

1 kommentar: