torsdag 4 februari 2010

Grattis Birro!

Dagens stora nyhet är att Birros väntar barn igen.Nåja för mig som maniskt följer Birros och FinnJonnas blogg är det ingen direkt överraskning.Jonna har hintat att hon hade en liten hemlis och man behöver inte vara Einstein för att räkna ut att det nog var en graviditet på G.
Självklart vill jag brista ut i ett rungande GRATTIS!!!!Att jag stör mig på Birro har inget med saken att göra.Det är alltid lika underbart när människor blir gravida!Jag har fem barn och fem underbara graviditeter i bagaget.Egentligen sju graviditeter då jag fått två missfall.Jag vet hur tomheten och sorgen över det som skulle bli som  inte blev känns 
Jag älskar att vara gravid,att föda,att amma.Hela processen.I love it!!!!!!!!!
Nu hoppas vi såklart av hela vårt hjärta att denna graviditet fortlöper och att allt går bra och jag har en liten förhoppning till
Birro ta nu tillfället i akt att när nya lilla bebin kommer så var hemma.Upptäck glädjen av att finnas och synas för dina barn.Du behöver inte vara med i alla tvprogram.Nej stäng ner alla dina bloggar och säg upp alla dina tv och radio åtagande och bara boa in dig med dina små barn.Skriv lite någongång men fokusera på barnen.Var närvarande.Låt dom inte bara bli några poetiska rader i bloggen när du ständigt är någon annanstans.Och du tänk över det där med KD.......alltså vad fan.........
Nu kan man ju invända att vad fan har jag med att göra hur dom fördelar sin föräldraledighet.Ja det kan man ju fråga sig men saken är den att Birro är väldigt fördömande och inte sällan uppfylld av ett hat..Han talar gärna och ofta om vad han tycker om människor och deras val och åsikter.Han tror att han är uppfylld av godhet nu när han fått en religiös knäpp men det är ju vanligt bland religiösa att dom tror sig vara för mer,dom riktigt solar sig i sin egen förträfflighet samtidigt som dom t.ex. kan stå och fördöma homosexuella och tala om synd så talar dom om godheten.....jag får inte ihop det.
När jag ser Birro ser jag en arg människa.En människa som ständigt vill hävda sig.Som måste synas hela tiden för att få bekräftelse.Igår såg jag på Kvällsöppet för Anna Ekelund var med.Nu fick inte hon så mycket utrymme men Birro tog ju som vanligt plats.Jag hade gärna velat höra mycket mer från Anna.
Nu ska hela svenska folket samtidigt som dom sitter och ser på Lets Dance följa denna graviditet och fan ta den som vågar kritisera Birro nu.Dom har vräkt ut hela sitt privatliv i bloggar och krönikor och vi kan följa dom till familjerådgivning och halvvägs på väg till systemet när återfallet var nära.Om vi skulle glömma att Birro varit alkoholist så påminner han oss om det i varenda krönika,varenda blogg
Som sagt dom är oantastliga.
Det är inte vi andra.
Vi får tåla kritik oavsett vilka sorger vi gått igenom........och det har  vi
Men Birro och FinnJonna rider fram på sympativågen och hela KD jublar
Allt detta till trots så återigen
Grattis till nya lilla livet!!
 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar