onsdag 7 april 2010

To Do lista

Känner mig stressad.Så mycket att komma ihåg.Så mycket att göra.Hjärnan kokar.
Vad göra?
Jo det är då min To do lista kommer fram.
Då får jag lite struktur i tillvaron.På min lista har jag punktat upp allt som ska göras och kommas ihåg denna vecka.Precis som The Golden Childs veckoblad han får från skolan så har jag min egen lista.Så fort jag skrivit den känner jag mig lugnare.Jag får koll och jag ser att det var inte så mycket som det kändes och jag ser att några av punkterna kan jag fixa ganska så lätt och ganska så omgående.Så stryker jag det jag gjort och belönar mig sedan med en stjärna som jag ritar dit efter varje utförd punkt.Tänker att jag borde utveckla det hela och införskaffa guldstjärnor som man fick av fröken i skolan när man hade varit duktig.
Själva namnet To do lista har jag tagit från Knesset där någon,minns inte vem myntade detta berömda begrepp.Allt sedan dess har jag kallat min kom ihåg lista To do lista.Det låter liksom roligare och inte så tråkigt och pliktfyllt



Kommer på nu att det var Erik Haag som talade om listan.Undrar om han fortfarande kallar den To do lista.
När veckan är slut checkar jag av min lista och det som inte åtgärdats flyttas över på nya listan för nästkommande vecka typ samtal till Telia där man får köplats 79 och får vänta i 50 minuter........sådana punkter kan faktiskt  ligga och dra till sig rätt länge på mina To do listor. Men målsättningen är att allt som står på listan ska göras och sedan strykas över och ges en stjärna
På min lista nu har jag två stjärnor och åtta ogjorda punkter kvar.Snart åker jag till en av punkterna,ett möte på jobbet och kan sedan stryka och stjärnbeströ...........och så går livet vidare.......och vidare.....tillsvidare

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar