torsdag 22 april 2010

Plura och Mauro I love you!!

Så äntligen har jag gett mig i kast med Mauro och Pluras kök och tackolov för TV8 play som gör det möjligt att se när det passar just mig.
Jag är kär
I Mauro och Plura
Vem skulle inte vilja komma hem till dom och äta
Alltså att Plura är en skön snubbe visste jag men Mauro
Han är ju så jävla rolig så det är inte klokt
Gör en klockren imitation på Persbrandt bl.a 
Gästerna är av varierande kvalitet så här långt
Har betat av tre delar idag
I premiärprogrammet var Lena PH och Håkan Hellström gäster
Lena PH var helt enkelt skittråkig
Stel och inte ens vinet gjorde henne särskilt roligare
Hon verkade lite rädd för Plura och inte helt bekväm i hans sällskap
Håkan var lite blyg och nervös när han kom men snart var han igång och Håkan är ju Håkan
Kan man göra annat än att älska den mannen
I andra programmet var Gustaf Skarsgård och Tova Magnusson gäster
Ok men lite pretto kanske
Bäst hittills var trean med Lars Winnerbäck och Helena af Sandeberg
Dom var härliga och avspända och Lars Winnerbäck är ju så sanslöst lik skådisen Paul Giamatti  och det har jag aldrig tänkt på förr.Dom är som bröder ju
Högsta betyg får alltså detta program och xtra poäng till Pluras snygga och sexiga överkropp

I denna tillrättalagda ängsliga tid vi lever i  nu där allt är ytligt och perfekt på ytan så är det så jävla befriande att se Plura med sin mage och dessutom kedjerökande .......får man röka i tv
Bara en sådan sak
Mat gör dom men jag intresserar mig mer för kockarna och deras gäster Jag lagar mer mat för att jag måste och annars skulle barnen ha svultit ihjäl men den riktiga maten har alltid varit Tomtens ,han som är far till alla barnen,avdelning

Men Gubbröra kan jag göra iallafall
Mauro äter inte kött uppfattar jag
Men fisk va
Alltså jag får nog fokusera lite mer på maten i dom återstående delarna
Den enda invändning jag har är att Birro kommer att dyka upp som gäst
men lets face it
Vill man se ett tvprogram.....spelar ingen roll vilket...så får man Birro på köpet
Han är mannen som är med överallt
Inte mycke att göra åt
Men skit i Birro nu
Här kommer min hyllning till Mauro och ett underbart program
Ett program att bli glad av
ett program att må bra av
ett program man vill se mer av



6 kommentarer:

  1. ÄNTLIGEN!!!!!! Jag visste at du skulle älska det!!!!! Det här är världens bästa tv show!!!!!!!!!!!!! Jag e också kär i Pluris o Marre!!!!! UNDERBARA!!!!!!!

    SvaraRadera
  2. OCH...hahahahahhahaha...Paul och Lars e jättelika!!!!!!!!!!

    SvaraRadera
  3. Det trodde jag ALDRIG att Sarah skulle dyka upp i din blogg Dobby´s matte!!! Men jag är lycklig att den gjorde det!!!!!

    SvaraRadera
  4. Nu gråter jag när jag precis sett sista avsnittet!!! What a show!!!! Såååååå bra!!!!! Birro verkar blyg och rörd när Mauro spelar...Le marc e grym...komikern också väldigt blyg...Sanna verkar glad...plura och mauro verkar nöjda..Du har en HÄRLIG show framför dig Dobby´s matte!

    SvaraRadera
  5. Fantastiskt avsnitt! Royalt avslut! Man ska sluta på topp!

    L.O.V.E

    SvaraRadera