onsdag 7 april 2010

Generationstjat

En svamlig obegriplig krönika av Birro igen.
Sååå trött på detta tjat om generationer
Vad sägs om att i tidlös musik möts alla generationer
Birro borde komma och hälsa på oss när vi köar för biljettsläpp och konserter till Bruce
Då skulle han hitta folk i åldersspannet från 17-50-60
Tidlös musik som generation efter generation tar till sig
Bruce Bob och Neil
Dom stora
Lundell
Ebba Grön
och Nirvana
Varför hela tiden detta behov av att ställa åldrar och generationer mot varandra
Varför vilja klumpa ihop folk och tro att bara för att dom föddes i samma tid så har man per automatik något gemensamt
Så är det ju inte
Jag har alltid rört mig mellan generationer och fattar inte denna fixering
Jag fattar inte vad Birro vill ha sagt
Nirvana och Kurt Cobain är inte glömda och står väl inte i motsats till Dylan
Jag lyssnar mycket på Nirvana
Hos dom hittade jag ursinnet och desperationen som hos Ebba Grön
och min son f. 89 tokälskar Nirvana och Bob och Bruce och Neil och Lundell
Det funkar
Den tidlösa odödliga musiken har ingen ålder och ägs inte av en viss generation
Den tillhör alla som vill ha den
Keep on rockin in the free world Birro
http://www.expressen.se/kronikorer/1.1943677/marcus-birro-lopsedlarna-brinner-utanfor-butiken.-kurt-cobain-ar-dod.-sjalvmord

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar