måndag 5 april 2010

Annandag påsk

och vad firar vi idag?Ingen aning.Mina bibliska kunskaper är inte mycket att komma med.Jag gick ingen söndagsskola och det lilla av religionskunskap vi hade i skolan har jag glömt.Inga religiösa föräldrar och kyrkan besökte jag väl bara när jag döptes som nyfödd.Jag vägrade konfirmera mig för det var ett hyckleri tyckte jag.Alla bara gjorde det för att få presenter,storebrorsan fick en gitarr men jag......jag sålde mig inte så lätt.
Min religionsundervisning består i att jag följer Jonas Gardells programserie Åh Herregud
Igår snurrade jag runt i bloggträsket och hamnade tillslut i helvetet själv eller som vi åxå kan kalla det Högern
http://katarinabrannstrom.blogspot.com/2010/03/inkomstskillnaderna-okar-i-sverige-det.html

Då var vi där igen då ja.Alla ska kunna jobba sig till rikedom.Jaha.Men hur ska vi göra med majoriteten av befolkningen då som aldrig kommer att bli rika?
Vi sänker skatten och sänker och sänker och hur ska sedan allt det som skatten betalade finansieras?
Vi som jobbar inom vården.Hur ska det gå med våra löner?
Brännström utvecklar inte detta men möjligheten ska finnas
För alla
Att bli rik
då frågar jag igen då
Hur blir man rik när man jobbar i vården?
Vem ska jobba i vården?
och vem ska städa åt överklassen och hur ska dom..... alltså städarna bli rika?
Vi ska anstränga oss mer för att bli rika säger Brännström
Genom att öka inkomstklyftorna och sänka skatten så får vi mer motivation till att bli rika
Men åter till mitt jobb då
Jag är redan färdigutbildad
jag kan gå lite kurser och så för att höja min kompetens men lönemässigt ger det knappast
någon större utdelning,kanske någon x-tra hundralapp
Så åter igen Brännström
Hur blir vi inom vården rika
Ren fattigdom på gator och torg vill inte Brännström ha påpekar hon
Nej mat ska vi få allihop men rikedomen
Den kommer även fortsättningvis tillfalla en liten utvald skara
"Mycket vill ha mer och helvetet blir aldrig fullt" som någon skrev i kommentarerna
Hur kan någon vanlig inkomsttagare rösta på detta 
Hur?

Dagens fråga


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar