lördag 2 januari 2010

Ut med julen

Nu ska den ut...ut ur mitt hus
Julen alltså.
Barrande gran och tomtjävlar
Ni ser patetiska ut
Fattar ni inte
Julen är slut!!!!!
Här ligger granen utkastad på altanen.Det snöar på den och den är utkastad i kylan men jag tycker inte synd om den.Nej jag vill ha ut den ur mitt liv!!Den och tomtjävlarna.Jag vill ha vardag igen och struktur och veta vilken veckodag det är.Det är ju så förvirrande med alla dessa helgdagar på en torsdag och sedan är dom över och då är det helg igen .Nu har vi en helg kvar,den fullkomligt meningslösa trettondagshelgen.Vad är det vi ska fira då?Jag är trött på att fira och så himla mycket har vi väl inte att fira egentligen.Vi firar ju knappast Jesus födelse.Familjen ska vara tillsammns och ge varandra alldeles för dyra julklappar och sedan sitter vi där med penningångesten i januari men familjen ska väl helst vara tillsammans och umgås även resten av året.Julen är egentligen en fejk.Så många mår dåligt av att dom inte lyckas ordna en tindrande Disneyjul och jag vet inte................Någonstans lurar vi oss men vad vi ska göra åt det vet jag inte

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar