onsdag 20 januari 2010

Film film film

Filmer jag vill se





2 kommentarer:

  1. God morgon. Den första filmen känner jag inte till, men jag antar att den handlar om Sydafrika för jag känner igen rugby-tröjan som Matt Damon har på sig. Det är springboks lagtröja. De andra vill jag också se. Ha en bra dag. Kram

    SvaraRadera
  2. Vad kul att du tittade in igen!
    Här har du en kort beskrivning av filmen:
    Invictus is a 2009 biographical drama film based on Nelson Mandela's life during the 1995 Rugby World Cup in South Africa. Directed by Clint Eastwood, the film stars Morgan Freeman as South African President Mandela, and Matt Damon as François Pienaar, the South African team captain.[2] The story is based on the John Carlin book Playing the Enemy: Nelson Mandela and the Game That Changed a Nation. Invictus was released in the United States on December 11, 2009.

    SvaraRadera