onsdag 20 januari 2010

Fotbollsfrunsångest

Det här är fotbollsfrun och hon bär på en svår ångest.Nämligen att fylla 50 och vakna upp och finna sig ensam.Denna människan har en blogg i aftonblaskan.Jag följer inte den tackolov för det kunde nog ha förkortat mitt liv.Här sitter jag efter fyra jobbnätter,har precis hämtat lillemannen på skolan,dricker tredje koppen svart kaffe och lägger ånyo in en snus.Bara detta är ju tillräckligt men som om detta inte vore nog så ser jag en rubrik från denna kvinnas blogg som ökar min puls och jag ligger nog i riskzonen nu för en infarkt.Kan inte hjälpas.Krigt måste go on.Har man börjat så...........Tillbaka till hennes ångest.Hon är typ 35 nu och FRUKTSAM.Detta är något hon gärna återkommer till ser jag när jag skummar igenom tidigare inlägg.Där sitter kvinnans värde enligt fotbollsfrun.Hur alla sterila kvinnor ska förhålla sig till detta framgår inte.Det har blivit något slags krig mellan kvinnor som är eller inte är fruktsamma.Kvinnokamp betyder tydligen att kvinnor ska slåss mot varandra.Tänk så fel det blev.Den nya Linda Skugge är här.Jag trodde den rasen var utrotad.Så fel jag hade.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar