torsdag 14 januari 2010

Samtal med SJ och Vattenfall

HannaPanna åkte X2000 från Göteborg till Stockholm.Tåget anlände till slutstationen d.v.s.
Stockholm med en timme och 12 minuters försening.SJ ersätter resan om förseningen överstiger en timme.
Följande samtal utspelas mellan HannaPanna och SJ

HannaPanna:Hej HannaPanna heter jag.Jo mitt tåg var en timme och 12 minuter försenat och nu undrar jag vad jag kan räkna med för ersättning för detta?
SJ:Vid en timmes försening gäller 25 % ersättning och vid 2 timmar 50%
HannaPanna;Vad krävs för full ersättning då,d.v.s. 100 %?
SJ:Att tåget inte kommer alls

SJ har anställt en tågdoktor och det lär dom nog behöva.

Senare samma dag blir jag uppringd av Vattenfall
Följande samtal utspelas då:
Vattenfall:Jo vi har en uppgift här om att du kontaktat Vattenfall på senare tid
Jag:Nej jag har inte kontaktat Vattenfall
Vattenfall:Har någon annan i hushållet kontaktat Vattenfall på senare tid?
Jag:Nej ingen annan i hushållet har kontaktat Vattenfall
Vattenfall:Hur upplevde du kontakten när du kontaktade Vattenfall?
Jag:Men jag har ju inte kontaktat Vattenfall
Vattenfall:Men då får vi tacka för oss då
Jag:Ehhhhhhhhhhhhhhhhh

 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar