fredag 18 juni 2010

Vad i helvete menar Telia?

Jag har fått ett sms från Telia som gör mig upprörd

Jag känner mig som Ross i Friends 

I´m indignant  as a consumer 






I mitt fall handlar det inte om kådisar vars bästföre gått ut
Nej här handlar det om ett sms som Telia tydligen skickar ut till alla sin kunder
med en länk där man kan följa det kungliga bröllopet
Har jag bett om det?
Har jag på något sätt genom att använda Telia som min operatör
skrivit under något avtal som gör gällande att jag skulle vara royalist?
Kan inte påminna mig detta
Dom har olika abonnemang men jag kan inte erinra mig något sådant
och skulle det ha funnits hade jag definitivt inte tecknat mig på det!
Aftonblaskan skryter om att vara största tidningen
Ja det blev ni väl när ni blev den nya Se och Hör
Hade ni fortsatt att vara Aftonbladet  så hade ni inte haft många läsare
Men nu med allt kändisskvaller och såpaskit  och kungafjäsk så ligger ni rätt i tiden
Så jävla rätt i denna ytliga tid
Men jag har ett förslag
Låt oss som vill slippa få slippa
Fortsätt ni med er saga om prinsar och prinsessor
Men då ska ni åxå betala för det
Jag betalar gärna skatt för sjuka och arbetslösa
För barn och gamla
För vård och skola
För ett återupprättande av Folkhemmet (slå upp om ni inte fattar)
Men inte en krona från mig till något kungahus
Nej betala ni som vill ha det
Men då får ni betala mer när vi andra gått ur
och då kan jag tänka mig att det blir annat ljud i skällan
För ni som gillar kungar
Är inte ni samma personer som gnäller över skatter
som inte vill betala för lata och sjuka och arbetslösa?
Men nu jävlar ska ni få betala
Upp med plånböckerna bara
16 mille vill Vickan ha

Kom igen nu
Betala!!


Jag fattar att människor vill ha sina sagor
Om prinsar och prinsessor och evig lycka
och så levde dom lyckliga i alla sina dagar
Att inte vilja ha ett kungahus är inte detsamma som att inte vara romantisk och passionerad


Jag är antagligen världens mest romantiska och passionerade människa
Jag är ett känsloknippe av tårar och hjärta och PASSION!!!!
Jag har det i generna
Men lika starkt har jag min passion för rättvisa och jämlikhet och allas lika värde
och i min värld är vi alla prinsar och prinsessor och kungar
Så det så
Här är tre av dom

5 kommentarer:

  1. Självklart finns det bara EN kung!!! Men inte skylla på Victoria....hon har inte bett om 16 miljoner.....Men jag gillar absolut din kung,prins och prinsessa mer!!

    SvaraRadera
  2. Du skriver.. "Har jag på något sätt genom att använda Telia som min operatör
    skrivit under något avtal som gör gällande att jag skulle vara royalist?
    Kan inte påminna mig detta"
    Men hallå??
    Hur rabiat och jä.. gnällspikad får man va?
    Om jag får upp din jä.. bloggadress när jag går in på Alex Shulmans blogg har jag då på något sätt skrivit på ett avtal som gör gällande att jag skulle vara antiroyalist??
    EEhh..

    SvaraRadera
  3. Hahaha vad rolig du var då.
    Nej är man emot monarkin så är man ett surkart och en gnällspik har jag hört
    Man ska ha attityden skit i allt ryck på axlarna låt dom va
    Men sån är inte jag och detta är min blogg förstår du och min stil och vad fick dig egentligen att komma hit?
    Kul att du tittade in men blir ändå nyfiken
    Sedan försöker jag faktiskt vara lite rolig och ironisk i mitt inlägg .Fattar du inte det gnällspik:-)

    SvaraRadera
  4. Det är väl för mycket att kräva att en person som inte kan fullborda sina ord ska fullborda sina tankegångar. Eller h..?

    SvaraRadera