måndag 7 juni 2010

Bitar av Alex

Alex har trasslat till det för sig
Han kritiserade Linna i sin blogg
Nu kan jag inte hitta inlägget men det var något om att hon var deprimerad och gav en nedstämd bild av föräldraskapet
Vet inte riktigt vad han sysslar med här men känns som att han tappat bort sig i sin iver över att dels vara världens lyckligaste pappa till lilla Charlie och dels att till varje pris måna om sin nya image där han vill vara snäll och mysig och framförallt lycklig och aldrig nedlåta sig till att bli den gamle Alex som bråkade med allt och alla av hjärtans lust
Jag tror på att vara sig själv
Det vinner alltid i längden och att vara sig själv är att vara lycklig ibland och olycklig ibland
Att tillåta sig själv att vara alla sina jag
Att gå runt med ett lyckokrav på sig själv måste vara ett helvete
Ständigt måla upp en fasad
Tvinga sig till att älska alla
Varför ska man göra det
Alex försök att vara dig själv
Jag tycker om den Alex som pratar om sin pappasorg,sin dödsångest,sin hypokondri,som vågar visa sin sårbarhet och jag gillar den barnslige rolige Alex som bara flamsar
Men den ytlige Alex som ska vara programledare i Paradis för dårar ger mig andnöd och Alex som försöker spela tråkig tillrättalagd vuxen som aldrig blir förbannad är hur trist som helst
Jag plockar bitar av dig Alex
Resten får du behålla
 

2 kommentarer:

  1. Du säger lycklig ibland,olycklig ibland..Jag säger insvängd ibland,utsvängd ibland...
    Hur som helst håller jag med dig HELT!

    SvaraRadera
  2. Väldigt bra skrivet. Jag har nog exakt samma inställning till den mannen.

    SvaraRadera