torsdag 17 juni 2010

Pappa sa

Kom ihåg sa han
Att jag aldrig är längre bort än ett telefonsamtal

Jag vägrar ta bort hans telefonnummer i mobilen
Men hur jag än ringer och ringer får jag aldrig något svar

Pappa sa

Kom ihåg sa han
Att du alltid har en Pappa hemma i Arvika
Men jag åker hem och ingen Pappa finns där


Jag tar hellre vilken fysisk smärta som helst
än den obeskrivliga som slår mig
vid insikten om att
Aldrig mer få krama min Pappa
Höra hans trygga röst
Titta in i hans leende ögon


Det är din födelsedag idag Pappa
Ni fyllde år med bara några dagars mellanrum du och Mamma
Vad jag önskar att jag kunde tro att ni nu är tillsammans igen

Att sörja och sakna gör ont
Så ont 
 Jag ropar ut likt Mattis Borka
Han fattas mig
Han har alltid funnits
och nu finns han inte mer


På din dag dricker jag ett glas whiskey åt dig och lyssnar på Glenn Miller
Precis som du skulle velat ha gjort
Om du varit här hos mig


Pappa
Ingen har haft en bättre och finare Pappa 
Jag saknar dig



2 kommentarer:

  1. Världens finaste Morfar...Grattis på din födelsedag!

    SvaraRadera
  2. Har med kvar min pappas nr imobilen. Har aldrig vågat ringa det än..om ett medelande skulle vara kvar. Vågar inte höra rösten än. Samtidigt vill jag för att inte glömma hur den lät.

    SvaraRadera