lördag 12 juni 2010

Idag

är det min fina snälla vackra lilla Mammas födelsedag
Ord räcker inte till för att beskriva sorgen och saknaden

Pappa och jag höll dig vid liv
Vi mindes
Vi skrattade
Vi grät
Nu har Pappa lämnat mig
och kanske är han hos dig
Att försöka beskriva hur det känns när båda föräldrarna är borta är svårt
Jag känner mig rotlös
Historielös
Det är som om ingenting är på riktigt längre
Ingenting är som förr
Jag vet inte riktigt vem jag är längre
Ni två
Du och Pappa
höll ihop allting
Ni stod för grundtryggheten
ursprunget
Det självklara
Basen
Nu är ingenting tryggt och självklart längre
Jag klarar inte av att åka hem Mamma
Jag skulle åka hem och tända ett ljus för dig i minneslunden
Men jag klarar det inte
Förrut åkte jag och Pappa tillsammans
Men nu
Förlåt mig Mamma
Men hemma utan er två är inget hem längre
Jag tänder ett ljus för dig här istället
Min älskade lilla Mamma




Hemma var idolerna Cornelis Wreeswijk,Fred Åkerström,Monica Zetterlund och förstås Hasse o Tage
Fred fick du genom att han gifte in sig i släkten träffa och bli hembjuden på middag hos.Det var du så glad och stolt över.Jag funderar över vilken låt du ska få i present och det får nog ändå bli Fred.Samma låt som du fick på din begravning.
Mamma
Jag saknar dig så och du är alltid med mig
Alltid
Tack för att jag fick ha dig till min Mamma


2 kommentarer:

  1. Min fina mormor....jag sa gå undan och tänka på mormor idag.....ingen kan ha en vackrare mormor än jag. Jag ger mormor min morgon och jag ger henne min dag

    SvaraRadera