söndag 13 juni 2010

Nu har jag kommit på det

jo var den här otroliga åldersfixeringen kommer ifrån  och då gör jag mig själv delvis skyldig till en åldersdiskriminering och generalisering men det kan inte hjälpas
Det är personer runt 35 i media som står för det här.Man kan inte läsa en mening in i en krönika,artikel,blogg.Det är ett jävla tjat om ålder hela tiden.Dom är trötta och orkeslösa
dessutom kommer dom i klimakteriet redan vid 30.Det är fullständig panik om man inte fått barn före 23.Då blir det nog inga
Konstigt.Vi andra kommer inte i klimakteriet förrän runt 50 och jag blev lekande lätt gravid vid 40 och 44,lika snabbt som när jag var 20.
Vad har hänt med den generationen?Dom åldras med rekordfart och får gå i pension vid 40 då dom är helt utslitna.
Skugge kunde inte resa sig från golvet vid 33 för hon var så stel så hon uppmanade alla att föda tidigt så man orkade med sina barn
Alex och Birro knarrar fram i sina bloggar och låter som 90 vid livets slutskede då dom gör sina nostalgiska återblickar
Andra vanliga 35 åringar är ju inte så här.Iallafall inte dom jag känner och tur är ju det.
Bara en medial klick men det är ju dom man tvingas läsa hela tiden
Ja det är synd om dom för känner dom sig redan nu så gamla och utslitna vad blir då kvar av dom om några år och var ska vi göra av dom eftersom medellivslängden ligger någonstans runt 80
Fatta vad mycket åldersgnäll att stå ut med år ut och år in.............tur att man dör några år före dom

3 kommentarer:

  1. 10.45 pa mandag pa landvetter mamma!!!! Nu ska jag ut pa parad!

    SvaraRadera
  2. Man tvingas inte läsa - jag blundar! ;) Ps jag föreslår att du möter Moa med Brämhults lemonad;)....ds L.O.V.E

    SvaraRadera
  3. Men då får man ju blunda heeela tiden och då kan man ramla och slå sig!

    Mosagosan är lyckligt hemma nu och Dobby jublar!LOVE!!!!!!!!!!

    SvaraRadera