fredag 7 maj 2010

Tights,leggings och friheten

http://www.aftonbladet.se/sofismode/article7036741.ab
Tights har jag alltid burit.Mest svarta och ibland vita.Förrut hette det som vi kallar leggings nu tights.Det fanns tights och strumpbyxor.Nu är strumpbyxor tights och leggings f.d. tights
Ok
Alltså Leggings-utan fot
Tights-med fot
Det finns fler regler än bara namnet på dom små raringarna
För att bära dessa leggings.....äh vad fan----för mig heter dom ju tights
så bör man vara smal och ung
Nu är ju det här verkligen ett älsklingsplagg och hemskt skönt och bekvämt att bära så man tycker ju att alla skulle få unna sig det
Att trivas och må bra helt enkelt och ha på sig det man gillar
Men det finns oskrivna lagar och det finns klädkoder
för vad som passar sig och inte passar sig
För vem det passar är lite oklart
Man kan ju tycka att passar det mig så passar det sig
Eller hur?
Här har vi en kvinna som heter Patricia Field


 
Hon är född 42 och således 68 år gammal och hon skiter fullständigt i klädkoder och vad som passar sig eller passar en osäker omgivning.Nu är hon en konstnärssjäl och designer och hon gör kläder till dom här tjejerna
 

Det ger ju henne frihet att uttrycka sig som hon vill lite mer kanske men vad jag önskar att alla vågade köra sitt eget race och skita i alla oskrivna lagar om hur man ska se ut och vad man får.Vad är det då man inte får?.Ja är man ex överviktig så ska man helst klä sig i tält eller något annat heltäckande.Detsamma gäller kvinnor 40,50 plus då man tydligen vid den åldern mist sin kvinnlighet och bör täcka över sig så gott det går.Det skiter Patricia i kan jag säga.Hon knallar runt i linne och illrött eller lila hår.Just det man får inte efter 40 ha kortärmat,inte tights,inte långt hår,inte lugg....jag antar att lugg och långt hår symboliserar flicka och då passar det sig inte att se ut som en flicka när man är en gammal tant typ......
Man ska heller inte färga håret rött efter 40........är väl för att rödhåriga förknippas med sex och det passar sig ju verkligen inte!Själv är jag född rödhårig och det har jag ärvt av min fina vackra rödhåriga Pappa.Jag har alltid förstärkt det röda som naturen har givit mig med ännu mera rött och min frisör Chrille älskar att exprimentera med olika röda nyanser och jag älskar när han gör det!Vi rödhåriga är ju helt enkelt lite bättre än andra och här har vi en fin liten rödtott
 
Miss Patti Scialfa.First Lady of Love och kolla in snyggingen hon håller i handen!
Redheaded woman........det är något att hålla i det 
Svarta kläder är det snyggaste jag vet .Som denna coola vackra kvinna oftast bär
 
 Jag skulle vilja se ett demonstrationståg med kvinnor i alla åldrar.Tjocka och smala.Snygga och ej så snygga.Befriade från alla löjliga påbud om hur man ska klä sig.Klädda i tights i alla regnbågens färger och illande rött hår.Som Patricia Field
Vi skulle sjunga på stadens gator och jag vet precis vilken låt

5 kommentarer:

  1. Dobby´s matte nu har du överträffat dig själv!!!!!! Det här kan vara det bästa inlägget någonsin!!! What a spirit!!!! THANKS DOBBY´S MATTE!!!!!
    1.Jag älskar tightsen!!!! Underbara mönster!Tights nr 6 gillar jag bäst!
    2. Patricia är fantastisk!!! Vacker,cool kreativ!!! Vilken talent!!! Hoppas på påsklunch med henne nästa år!!!
    3. Vackra tjejer!!!! Längtar till 28/5 när film nr 2 kommer!! Vilken lyckans dag!!!!!
    4. Vilket par!!!! Dom är så vackra!!!! Jag blir alldeles varm!! OCH VAD DOM KLÄR I SVART!!!!!!! fy faaaaan va snyggt!!!!!
    5. Angie!!!! Jag e speachless!!!! Hon är det snyggaste som går på denna jord! Hon slår t.o.m Madde!!! Och då menar jag Jonas Madde!!
    6. Fantastisk låt! Fantastiskt bildspel!!! Texten e ju så sann!!!!!! Nu e jag ju blond för tillfället men en dag blir jag en red headed woman igen!!! Tills dess stöttar jag er rödhöriga snyggingar out there!!! Go Patricia! Go Patti! Go Dobby´s matte!!!!

    SvaraRadera
  2. och du Golden Girl har överträffat dig själv i bästa och mest genomarbetade kommentaren någonsin!!
    TACK!!!!!

    SvaraRadera
  3. mEN guuuD nR 6 Eju Mina "DiScOtIghTS"kAN aLdrIg vAra På Dåligt HumÖr med dem!!! LOVE

    SvaraRadera
  4. ja visst e det dina tights oroshjärta??!!!!!!! I LOVE THEM!!!!!! Du har även nr 5!

    SvaraRadera