onsdag 12 maj 2010

Martin Ezpeleta

skriver så jävla bra krönikor

som den här om pigor/hembiträden,ja Rut ni vet

För det är inte den som mest behöver det som har hembiträde.
Utan den som kan betala för det. Jag kan det. Utan Rut-avdrag.
Vi har redan så stora inkomstklyftor i Argentina att Rosita måste jobba två månader för att tjäna lika mycket som jag gör på att skriva den här krönikan.
Trots att jag höjt hennes lön med 10 kronor i timmen.
Tror ni det kommer vara annorlunda i Sverige?
Tror ni att det är den utarbetade, ensamstående svenska mamman som kommer att ha en Rosita? Nä, hon har ju ändå inte råd. Är mamman svartskalle är hon ju själv kandidat att vara piga. Och när har en piga haft en egen piga?

Men jag blir förtvivlad när jag läser kommentarerna till hans krönikor.Höger höger höger
Vart jag än mig vänder.Cynism.Kyla
Jag fryser och jag känner ett främlingsskap så stort så jag vet inte hur jag ska hantera det
Var kommer alla högermänniskor ifrån och vart tog alla andra vägen?
Det är ett iskallt samhälle där alla skiter i alla och där man vill ha några kronor i sänkt skatt på bekostnad av andras trygghet
Jag säger
FYFAN
FY FAN
FY FAN
Men mest känner jag mig bara tom och ledsen
I detta kalla samhälle vill jag inte leva


och jag tror att det kommer gå åt helvete i valet
Högern har makt
Högern är stark
och den har lyckats väl med sin hjärntvätt 

Jag hoppas jag har fel
Men det ser mörkt ut nu

2 kommentarer:

  1. Vi får hoppas att dom blåa stannar i sitt badlands och att vi röda härliga vinner och får leva i vårat promised land!!!!!
    ROPEN SKALLA REGERINGEN SKA FALLA!!!!!

    SvaraRadera
  2. Idag har jag tappat Lasse spiriten

    Men du gör mig lite gladare fina golden girl!!

    SvaraRadera