torsdag 13 maj 2010

Dagens citat från högern

Fredrik Reinfeldt:
"Och det finns kostnader förknippat med att arbeta: Man behöver mer kläder"
Där har vi alltså statsministerns budskap till Sveriges arbetslösa: De som arbetar måste få lägre skatt för de köper mer kläder. De som måste gå på den sänkta a-kassan, som bland annat gör att man inte har råd att köpa lika mycket kläder längre, måste betala mer, för de köper mindre kläder.

Tack då vet vi.
 
 
Bra.Då vet vi att om vi möter en kvinna eller man på gatan som är naken och med bara 20 tänder i käften så är det en arbetslös jävel


3 kommentarer:

  1. Verkligen total nonsens. Och vi har ju praktexempel att peka på: Peter Green jobbar för fullt och han har haft samma blåa jeans i 15 år.

    SvaraRadera
  2. Exakt!
    Man skulle nästan kunna tro att han var arbetslös:-)

    SvaraRadera
  3. Jag är glad att jag arbetar o sliter för jag ÄLSKAR kläder!!!!!!!!!!! och jag ÄLSKAR mina tänder och vill ha fler än 20!

    SvaraRadera