tisdag 26 oktober 2010

Slut mellan Röda och Gröna?

Röda och Gröna har bott ihop ett par år
Förhållandet har gått upp och ner
Ibland har allting varit jättebra och man har levt  tillsammans i glädje och samförstånd
och ibland har meningarna gått isär och det har uppstått slitningar
På sista tiden har Röda och Gröna känt sig lite instängda och kvävda av varandra
Man har känt att man kanske behöver utvecklas och växa var och en på sitt håll
Det är inte det att man har träffat någon annan
Men det känns som om man kan behöva leva själv ett tag och titta inåt i själen och liksom komma underfund med
Vem är jag?
Hur vill jag leva?
Vad har jag för värderingar och ideal?
Det finns några Blå typer som känner skadeglädje nu
Dom står där och skrockar
Vad var det vi sa
Det där äktenskapet var ju dödsdömt från början
Hur skulle dom där kunna leva lyckliga ihop?
Men så säger dom bara för att dom känt sig utanför av allt det där talet om gemenskap och Håll ihop
Det är sådana ideal som ger dom Blåa ångest och känslor av obehag
Sådant man kan känna av det man inte förstår
Röda och Gröna vet att det är inte det som är problemet
Dom fina tankarna och värderingarna som en gång förde dom samman är värda att kämpa för
Det är inte där felet ligger
Nej det är väl mer den där känslan av att det är lätt att tappa bort sig själv ibland i ett förhållande
Om vi tar en paus så får vi se vad som händer tänker Röda och Gröna
Vi stänger ingen dörr mellan oss utan lämnar den på glänt
Vi ska inte bo ihop längre 
men vi kommer att träffas då och då
Vi blir särbor
Så får vi se 
När vi har gett varandra lite mer utrymme till att utvecklas på våra egna håll var och en för sig
Vad kommer vi komma fram till?
Har vi en framtid ihop?
Blir det VI igen?
Kommer vi träffa andra under vår separation och vad får det isåfall för konsekvenser?
Om Gröna skulle gå till Blåa.....oh hemska tanke!
Eller Röda till Blåa.......ännu värre hemska tanke! 
Otrohet kan bli svårt att komma över
Framtiden får utvisa
Har vi mer som förenar oss
än som skiljer oss åt?




"Att skiljas är att dö en smula"








http://www.aftonbladet.se/nyheter/article8021247.ab








 

3 kommentarer:

  1. Jag dog en smula idag när jag såg löpet ....vet inte vad jag ska tro längre..har tappat hoppet om detta förlorade land som nu styrs av blåa,hårda alliansen. Eller som jag brukar säga: Blind leder blind....
    Vi får väl se...jag slutar inte kämpa i varjefall!

    SvaraRadera
  2. Det här är som splittringen av Beatles. Nu kan vi bara vänta på att Peter Eriksson blir ihop med Yoko Ono.

    SvaraRadera