tisdag 12 oktober 2010

Majoren och hans fornminnen

Kommer ni ihåg han SD snubben som ville bevara fornminnen såsom julafton och midsommar afton?
Honom tänker jag på när jag ser Majorens senaste utspel om att kristendomen ska ha en framträdande roll i skolans religionsundervisning
Vi lever i ett land med kristna värderingar sa någon
Gör vi säger jag
Jag har då aldrig känt av det
Är inte uppväxt med dom värderingarna och kan inte minnas någon enda människa i min familj eller släkt som varit kristen
Vi hade en tjej i klassen som var Jehovas vittne och henne tyckte vi synd om för hon fick inte fira jul
När det var dags för konfirmation så vägrade jag
Det var jag och en kille i klassen som inte konfirmerade oss
Alla andra gjorde det för presenternas skull
Kan inte dra mig till minnes någon enda kristen faktiskt
Så jag har levt ett liv helt utan dessa värderingar 
och jag har inte upplevt att jag levt i ett kristet land
Kristendom för mig var ett ämne i skolan och kyrkor var något man var i på avslutningen
Jag har inte döpt mina barn och jag har inte gift mig i kyrkan men ett utav dom fem barnen hade en religiös period i 10 års åldern och då ville hon döpa sig
Det fick hon göra såklart och hon ville även konfirmera sig senare
Detta var hennes vilja och beslut och något som kom från henne själv och inte från någon påtvingad familjetradition
Nej kristendomen lyser med sin frånvaro 
Alla dessa högermän och mörkermän som plötsligt bekänner sig till kristendomen fast dom aldrig utövat någon religion
och som fördömer burka och börjar ropa om kvinnoförtryck fastän dom aldrig någonsin kämpat för feminismen
Jag tror inte ett skit på er
Ni är hycklare
Allting handlar bara om er islamfobi och ja
Ni är rasister!


Jag ser fram emot den dagen när Majoren är ett fornminne och blivit förpassad ut ur skolan!









1 kommentar:

  1. Men Jesus bytte jag snabbt ut när jag upptäckte New Kids On The Block!!!!!!!

    SvaraRadera