onsdag 20 oktober 2010

Samtidigt

kan man ju skratta åt aftonblaskans sedvanliga överdrifter
Svarta rubriker om SNÖKAOS och "Vi får hoppas att folk hinner ta sig fram på vägarna efter jobbet"
Jag tittar ut
Jag ska köra till jobbet ikväll
Inte en snöflinga
Torrt och fint
Bara katten Albus som strosar fram över vägen i sitt lugna tempo
Men när som helst kan det börja
KAOSET!!!!!!

Storhetsvansinne (megalomani), hybris, i psykiatrin ett uttryck för ett sinnestillstånd där en person har en starkt överdriven uppfattning, och ofta helt falsk bild, om sig själv och sin roll. Ett känt men schablonartat exempel är den patient på en psykiatrisk vårdinrättning, vilken tror sig vara kejsar Napoleon, som för övrigt själv är ett utmärkt exempel på någon som drabbats.
Birro är kräktrött på Göteborg säger han
Eller var Men undrar om han inte fortfarande är det
En långsint jävel är han den där Birro
Grejen är att jag tror inte Birro betyder så mycket för Göteborg
som Göteborg gör för Birro 
Men det kommer aldrig Birro att förstå

3 kommentarer:

  1. Inte en enda snöflinga i varken sthlm eller nyc...bruce går där löst och ledigt med öppen jacka! Välkommen in och kolla i min blogg!

    SvaraRadera
  2. Vad är det du säger!!??

    Jag kommer över!!

    Klart
    slut!!

    SvaraRadera
  3. Det finns även andra människor som lever i ett hybristillstånd, som tror sig vara Guds Gåva till psykiatrin. Och guds gåva till alla som arbetar med detta. Nu blir jag kräkfärdig!

    SvaraRadera