tisdag 19 oktober 2010

The Big Chill

Idag såg jag om den för säkert tionde gången och jag hade glömt varför jag älskar den men så såg jag den och kom ihåg varför.Speciellt William Hurt är suverän
Så här beskrivs handlingen i Wikipedia:
Alex (Kevin Costner) begår självmord. Hans gamla vänner från förr återförenas och inkvarteras efter begravningen i Harolds (Kevin Kline) och Sarah´s (Glenn Close) hus där gamla goda minnen blandas med gamla förtreter. Några av vännerna är kvar i det gamla 60-talet med dess underbara musik och hippieaktiga värderingar, medan några har dragits in i det yuppieaktiga 80-talet. Det visar sig att deras gamla vänskap under 60-talet kanske inte håller måttet under det mer kyliga och egocentriska 80-talet
Alex (Kevin Costner) blev bortklippt,varför vet jag inte och är alltså inte med i filmen men beskrivningen av 80 talet stämmer ju in på den tid vi lever i nu.Kylig och ego.





2 kommentarer: