fredag 30 oktober 2009

Tidig morgon

Lämnar jobbet och kör hemåt.Bort från staden och mot landet.Lyssnar på radio.
Obama talar för demokraterna inför guvernörsvalet i New Jersey.Han eldar på:
Come on now....are you ready, ARE YOU READY.......Det är lite Bruce Springsteen
över Obama
När jag kör in bilen vid vårat hus så står en stor fet okänd katt vid vår kattlucka
och ser ut som om han tänker kliva in.Så får han syn på mig och det ser ut som om han säger:Oooooops,ursäkta mig,fel hus!Så går han iväg och jag tänker att honom har jag aldrig sett förrut.
Dobby möter mig,varm och go och nyvaken.Precis som små bebisar så är han som allra goast på morgonen,kelig och pussvänlig.
Vi går ut på snabb nr 1 o nr 2 runda(här får man inte nämna sakerna vid deras rätta namn för barn har sååå känsliga öron)Det blir så äckligt om man säger ........
istället för nr 1 för att inte tala om ...........som ju är totalvidrigt och absolut aldrig får kallas något annat än nr 2.
Så får Dobby frukost och det är ju en av dagens höjdpunkter för honom och han somnar sedan om i sin säng som jag beställde till honom innan han ens kommit och dyr var den och Dobby som alltid varit en golvhund och sover som bäst på
golvet.Sin säng har han mest använt till att jucka på men nu har jag fått för mig
att lära honom att detta är hans säng och jucka är.....no no no!!Vi får se vem som vinner.När det gäller envishet är vi ungefär jämnstarka jag och Dobby så utgången
är oviss,kan sluta med oavgjort.Dobby har iallafall visat att det går bra att jucka fastän man är kastrerad!
Nu väntar sängen på mig iallafall efter nattjobb och vädret är grått och som gjort för att sova bort.


2 kommentarer:

  1. Hela Stenungsund är som gjord för att sova bort. Fuck that town.

    SvaraRadera