lördag 31 oktober 2009

Bloggar jag följer

Jag följer fyra bloggar .Marcus Birro för han är en riktig människa för mig,någon jag följt länge, vars böcker jag läst .Jag tycker om Marcus Birro och han var någon för mig långt innan jag hamnade i det här bloggträsket.Helt naturligt hamnade jag vidare i FinnJonnas blogg för hon var Marcus kvinna och dom väntade ett litet barn ihop och jag följde deras kamp som tillslut ledde fram till en liten Milo Santino Totti
Birro stängde ner kommentarerna när idioterna började förfölja honom och mobbarna var i full gång och tillslut fick han nog och stängde ner hela bloggen.En
av mobbarna var Alex Schulman som av någon anledning hängt upp sig på Birro och
jag läste bara om detta, inget vad han faktiskt skrev då.Däremot hade jag en uppfattning om Alex att han var en jävla skithög och så hamnade jag i hans pappablogg och där skrev han så fint om sin lilla Charlie och så rörande om sin sorg
efter pappa och det var något jag verkligen kunde relatera till.Så började jag följa hans blogg.Nästa blogg blev Sanna Lundells och för mig var ju Sanna såklart Ulfs dotter och översättningen av Bruces Sandy,det var vad hon var för mig.Men när jag nu följer hennes blogg så är hon Sanna med tre barn och jag tycker att hon är
tillräckligt intressant i sig själv.
Nu blev det ju rubriker när Katrin Zytomierska annonserade att hon var gravid och tänker slå det lilla barnet och relationsexperten vill kalla in sociala och sterilisera,ja fast det är ju försent förstås.Zytomierska är f.ö. ex till Alex och Sanna fällde en tår i sin blogg när hon fick veta att Z var gravid så en jävla soppa är det.
Nu måste jag ju göra nedslag i Z:s blogg emellanåt för att se hur graviditeten fortskrider och framförallt kommer denna provokativa kvinna bli lite mer ödmjuk på vägen?Det är väl vad alla väntar på.Lite kul faktiskt.Z är gravid men samtidigt är hon som hela bloggvärldens egna lilla unge som alla nu följer och vi väntar spänt på hennes framsteg.Kommer hon att mogna eller blir det så illa som relationsexperten befarat och hon får rycka ut och omhänderta ungen`?
Läser alla 300 någonting kommentarer på Z:s blogg och det är hejarop och hat omvartannat.Z ger sig på och hänger ut relationsexpertens son som tydligen sökt jobb hos Z som telefonförsäljare och inte fixade det jobbet.Detta ser Z som en svaghet och ett tecken på att relationsexperten misslyckats i sin uppfostran av sin son och inte gett honom den rätta framåtandan så hon ska minsann inte klaga på Z som morsa.Här måste jag få protestera högljutt!Två av mina söner har provat på telefonförsäljningsjobb och det var det vidrigaste jävla skitjobb dom varit med om och jag tycker det var det bästa dom har gjort när dom packade ihop sig därifrån.Vem står ut med ett sådant jobb?Att ringa runt och tvinga på folk vad dom inte vill ha.Man måste nog ha lite psykopatdrag för att stå ut men för Z och i den världen hon lever i så är man svag om man inte klarar av den miljön.Men det kan vara en styrka att våga visa sig svagDen som går kanske är den starke som vågar säga nej och gå sin egen väg och säga Jag vill inte.Dom svaga stannar kvar och spelar spelet.Fuck you motherfucker heter Z:s blogg och det tycker hon är coolt och ännu coolare nu när hon är gravid såklart.Ja alla vill vi vara coola och alla vill vi bli bekräftade och alla vill vi provocera så vi inte framstår som några jävla mesar.Jag kommer fortsätta ha koll på Z,s blogg men hon är en rätt vidrig person,det är hon

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar