onsdag 17 november 2010

Men har inte orden

Tomten,han som är far till alla barnen hade en diktsamling som hette "Men har inte orden".

Den titeln har följt mig genom livet.
Ibland hamnar jag där att orden inte finns
Dom orden som skulle behövas har inte uppfunnits ännu
och kommer förmodligen aldrig att uppfinnas

Jag skider till verket 
Går till jobbet
Kavlar upp ärmarna
Jag går metodiskt till väga
En cd eller dvd om dagen
Varje ton
varje stavelse
varje ord ska gås igenom
Det gäller att jobba undan det andra först
Jobba natt
diska,städa,tvätta
Ta hand om The Golden Child och Dobby
Detta får nu betraktas som bisysslor
Språngbrädan mot Målet
Att ta sig igenom boxen
Inte bara den viktigaste utgåvan detta år
Nej vi pratar om
Detta århundrade!!

Dag 1
cd 1
Remastrade originalet av Darkness
Vilket ljud!!!!!!!!
Har hört den miljarder gånger men ändå är det första gången
Alla toner tränger in och vid Racing börjar jag gråta. Jag fylls av en sådan kärlek och tacksamhet

Dag 2
Dokumentären
Dokumentärernas dokumentär
The dokumentär
MEN HAR INTE ORDEN!!!!!!!!!!
Slutet knäcker mig!!
Jag ska inget säga
Se den
Gör det!

Idag är Dag 3
Dags för cd 2
Kanske kommer jag dö någonstans under vägen
Dessa dagar när jag arbetar mig igenom boxen
Då kommer ni hitta mig död
med ett leende på läpparna och ett ljus i mina ögon som inte har slocknat
Med boxen tätt tryckt mot mitt bröst
Tyck inte synd om mig då
Utan gläds med mig 


Jag skulle kunna säga så mycket mer

MEN HAR INTE ORDEN!!!!!!















4 kommentarer:

  1. Nä vem fan har orden???? Och efter lördag kommer jag att vara ännu mer speachless.....

    SvaraRadera
  2. Och nu tycker jag mig se och höra proggpappa när han ställde upp fönstret och spelade Darkness på högsta volym!!!!!!!!!!!! Även om det var innan min storhetstid...

    SvaraRadera
  3. Din storhetstid var på väg
    Vi visste inte om det bara
    Inte ännu
    Men sedan blev vi varse
    Året var 1980
    Då släpptes två mycket betydelsefulla ting
    The River
    och
    The Golden Girl!!!!!!!!!

    SvaraRadera